بهار، ۵۸ روز در کما؛ همه در انتظار گزارش پزشکی قانونی هستند



قصور پزشکی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

حالا ۵۸ روز است که بهار در کماست. ۵۸ روزی که هر ساعت آن برای خانواده حیدری پر از اضطرب و خشم و غم گذشته است؛ دختر ۱۰ ساله‌ کوهدشتی پس از یک عمل ساده انحراف چشم در بیمارستان بیستون کرمانشاه به کما رفته و پدر او دو هفته پس از این اتفاق در حیاط همان بیمارستان ایست قبلی کرده و از دنیا رفته است. پدری که فقط ۴۲ سال داشته اما غصه دختر آنقدر برایش سنگین بوده که تاب تحمل آن را نداشته است.

 

با گذشت نزدیک به دو ماه از این وقایع حالا خانواده حیدری به فراز خبر دادند که حال بهار بدتر شده او روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده است. این در حالی است که مسئولان بیمارستان بیستون به فراز گفته بودند که تمام امکانات برای بهبود حال این دختر فراهم شده است. مجید حیدری عموی بهار اما می‌گوید که آن‌ها حتی اتاقی اختصاصی را برای این خانواده که نزدیک به دو ماه است در بیمارستان هستند، اختصاص ندادند.

 

 

پرونده‌ای که قصور پزشکی محرز شده است

آنچه در این پرونده محرز شده قصور پزشکی است. اما اینکه این قصور چگونه رخ داده و مقصران آن چه کسانی هستند هنوز مشخص نیست. حتی در اولین گزارش فراز از این ماجرای تلخ، نادر چهری، رییس بیمارستان بیستون قصور پزشکی در این عمل را پذیرفته بود اما مشخص شدن علل دقیق را نیازمند بررسی‌های بیشتر دانست. در همین حال دادستان کرمانشاه پس از گزارش فراز از این اتفاق به پرونده ورود کرد و گفت که پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و بررسی قصور پزشکی احتمالی در دست اقدام است که به محض مشخص شدن موضوع اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر امام جمعه کرمانشاه به دادستان این شهر دستور داد که این اتفاق به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد. امام جمعه کرمانشاه همچنین تاکید کرد که رسیدگی به این پرونده باید با اطلاع رسانی شفاف و مستند باشد تا مردم آگاه شوند و اگر قصوری رخ داده باشد باید با مسببان برخورد قاطع و نتیجه به اطلاع مردم برسد.

 

همه چیز در انتظار گزارش پزشکی قانونی

مجید حیدری به فراز می‌گوید که تاکنون هر یک از پزشکان دست‌اندکار در جراحی بهار مسئولیت را به گردن دیگری می‌اندازند اما اتاق عمل دوربین داشته و گزارش پزشکی قانونی مقصران را معرفی خواهد کرد. حیدری می‌گوید که پس از اظهارنظر مسئولان ما انتظار بررسی ویژه این پرونده را داشتیم اما پس از نزدیک به ۶۰ روز هنوز هیچ اتفاق و تغییری در پرونده شکایت آن‌ها روی نداده است.

 

البته به گفته حیدری قرار است سه‌شنبه گزارش پزشکی قانونی درباره این پرونده اعلام شود. گزارشی که در شکایت خانواده حیدری مدنظر دادگاه قرار می‌گیرد و در ادامه باید دید که براساس گزارش پزشکی قانونی چه کسانی در این قصور نقش داشتند و دادگاه چگونه به این پرونده رسیدگی می‌کند. مسئولان استان کرمانشاه تاکید کردند که رسیدگی به این پرونده سریع و شفاف خواهد بود. چراکه در این ماجرای تلخ دختری ۱۰ ساله به کما رفته و پدری ۴۲ ساله به دلیل غصه دخترش بدون هیچ‌ بیماری زمینه‌ای ایست قلبی کرده و از دنیا رفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------