شناسایی یک مورد ابتلا به "تب کریمه کنگو" در لامرد



تب کریمه کنگو,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در جنوب استان فارس از شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری "تب کریمه کنگو" در این شهرستان خبر داد.

به  گزارش ایسنا؛دکتر علیرضا دشت‌پیما به ایسنا گفت: فرد مبتلا به این بیماری، اکنون تحت درمان بوده و خانواده و اطرافیان و حتی ساکنان محل سکونت این فرد، مورد پایش و رصد و کنترل قرار گرفته‌اند.

 

دشت‌پیما با بیان اینکه، بیماری در هیچ یک از اطرافیان، اعضای خانواده و ساکنان منطقه محل سکونت فرد بیمار مشاهده و گزارش نشده است، گفت: کارشناسان و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان لامرد با همراهی و همکاری اداره دامپزشکی این شهرستان، مسائل بهداشتی و درمانی را در این ارتباط دنبال می‌کنند.

 

او گفت: تب خونریزی دهنده "کریمه  کنگو" یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که از راه گزش "کنه" آلوده و یا از راه له کردن آن در دست و یا روی بدن و یا در اثر تماس مستقیم با گوشت، جگر، خون، ترشحات و دیگر بافت های دام آلوده و یا تماس با ترشحات خون و تنفس افراد مبتلا به این بیماری، ایجاد می‌شود.

 

دشت‌پیما، نشانه‌های بیماری را شروع ناگهانی تب بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، سردرد شدید، درد عضلانی، حالت تهوع با استفراغ یا بدون استفراغ، خونریزی پوستی، خونریزی از بینی و وجود خون در ادرار یا مدفوع عنوان و اضافه کرد: دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی به ویژه کارکنان بیمارستان ها در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد به همه توصیه کرد: گوشت قرمز تنها از اماکن و فروشگاه‌های مجاز تهیه شده و قبل از مصرف به ویژه در مورد دام تازه ذبح شده، گوشت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده و پس از شست و شوی کامل نسبت به پخت اقدام کنیم.

 

دشت‌پیما همچنین تاکید کرد که امعاء و احشای قابل مصرف دام تازه ذبح شده، باید حداقل تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شده و پس از آن شست و شو و آماده استفاده شود.

 

به گزارش ایسنا، لامرد یکی از شهرستان‌های بزرگ جنوبی فارس محسوب می‌شود و یکی از نقاط اتصال این استان با استان‌های هرمزگان و بوشهر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------