افزایش جهانی موارد ابتلا به سرطان در افراد کمتر از ۵۰ سال



سرطان ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
متخصصان آمریکایی اعلام کردند: موارد جهانی ابتلا به سرطان در میان بزرگسالان کمتر از ۵۰ سال رو به افزایش است. 

به گزارش ایسنا، طی دهه‌های اخیر تعداد بیشتری از افراد بزرگسال کمتر از ۵۰ سال به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند. مطالعه‌ای که توسط متخصصان آمریکایی انجام گرفته نشان می‌دهد بروز بیماری سرطان از جمله سرطان‌های پستان، روده، کلیه، کبد، مری و پانکراس به طور قابل توجهی در سطح جهان افزایش یافته است.

 

متخصصان آمریکایی به منظور فهم این موضوع که چرا موارد ابتلا به بیماری سرطان در میان افراد جوانتر افزایش یافته به بررسی اطلاعات موجود در این حوزه پرداختند.

 

متخصصان اظهار داشتند: از اطلاعات موجود، موضوعی به نام اثر همگروهی را مشاهده کردیم. این تاثیر نشان می‌دهد که هر گروه متوالی از افراد که در دوره‌های بعدی (مثلا یک دهه بعد) به دنیا می‌آیند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان در دوره‌های بعدی زندگی هستند که احتمالا به دلیل عوامل خطرزایی است که در سنین پایین در معرض آن قرار گرفته‌اند.

 

متخصصان دریافتند این خطر در هر نسلی افزایش پیدا میکند. به طور مثال، افرادی که در سال ۱۹۶۰ به دنیا آمده‌اند نسبت به متولدین سال ۱۹۵۰ بیشتر احتمال دارد پیش از سن ۵۰ سالگی در معرض خطر ابتلا به سرطان باشند. این سطح از خطر همچنان در دوره‌های بعدی روند افزایشی خواهد داشت.

 

به گزارش مدیکال اکسپرس، فاکتورهای خطرزای احتمالی در شروع زودهنگام علائم بیماری سرطان شامل مصرف مواد الکلی، کمبود خواب، استعمال سیگار، چاقی و زیاده روی در مصرف مواد غذایی فراوری شده است. همچنین محققان دریافتند درحالیکه مدت زمان خواب افراد بزرگسال طی چندین دهه تغییر قابل توجهی نداشته است، کودکان امروزی نسبت به کودکان دهه‌های گذشته خواب کمتری دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------