اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

قرارگیری جنین در معرض ویروس زیکا موجب تغییراتی در رشد کودک می شود



ویروس زیکا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که در رحم مادر در معرض ویروس زیکا قرار می‌گیرند ممکن است هنگام شروع مدرسه به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «سارا مولکی»، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان کودکان در واشنگتن دی سی، می‌گوید: «هنوز سوالات بی پاسخ زیادی در مورد تأثیرات درازمدت زیکا بر کودکانی که در رحم در معرض این ویروس قرار می‌گیرند وجود دارد».

 

او در ادامه افزود: «این یافته‌ها قطعه دیگری از پازل است که بینشی در مورد رشد عصبی درازمدت کودکان مبتلا به ویروس زیکا در دوران بارداری ارائه می‌کند. ارزیابی بیشتر با بزرگ‌تر شدن این کودکان ضروری است.»

 

کودکانی که قبل از تولد در طی اپیدمی ۲۰۱۵-۲۰۱۷ در معرض ویروس زیکا قرار گرفتند، اکنون به سن مدرسه رسیده اند.

 

تیم تحقیق رشد مغز ۵۵ کودک را در کلمبیا که اکنون ۳ تا ۵ سال سن دارند، و در رحم مادر در معرض زیکا قرار داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

 

آنها این کودکان را با ۷۰ کودک ۴ و ۵ ساله که در معرض زیکا نبودند مقایسه کردند.

 

بچه‌ها در مهارت‌های دست ساز، هدف گیری، تعادل و دانش رنگ‌ها، حروف، اعداد و اشکال مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

والدین آنها اطلاعاتی در مورد عملکرد ذهنی فرزندشان از جمله حافظه و کنترل عاطفی؛ شرایط رفتاری و فیزیکی، مانند مسئولیت پذیری و تحرک؛ و احساسات خودشان در مورد فرزندپروری، را ارائه کردند.

 

محققان دریافتند اگرچه والدین کودکانی که در معرض زیکا قرار گرفته بودند، سطح تحرک و مسئولیت پذیری قابل توجهی در کودکان خود در مقایسه با گروه کنترل گزارش کردند، اما تفاوت در نمرات آزمون شناختی معنی دار نبود.

 

شش کودک در معرض زیکا (۱۱ درصد)، در مقایسه با ۱ درصد کودکان کنترل، مشکلات خلقی داشتند.

 

آزمایش متخصصان هیچ تفاوت قابل توجهی در مهارت دستی در کودکان در معرض زیکا نشان نداد. هر دو گروه از نظر آمادگی برای مدرسه نمرات پایینی داشتند.

 

محققان گفتند که واکنش والدین تحت تأثیر نگرانی آنها در مورد رشد فرزندشان به دلیل قرار گرفتن در معرض زیکا است. آنها افزودند که برخی از تفاوت‌ها ممکن است به دلیل سن کودک باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------