ریسک بروز علائم طولانی مدت کووید۱۹ در سویه اومیکرون کمتر است



کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که احتمال ابتلا به سندرم کووید طولانی مدت پس از ابتلا به سویه اومیکرون در مقایسه با ابتلا به نوع دلتا این بیماری به طور قابل توجهی کمتر بود.

به گزارش مهر به نقل از هلث لاین، محققان کالج کینگز لندن دریافتند که سویه اومیکرون کووید ۱۹ نسبت به نوع دلتای این بیماری کمتر باعث ایجاد کووید طولانی مدت می‌شود.

 

طبق این مطالعه، احتمال ابتلاء به سندرم طولانی مدت کووید در طول دوره‌ای که سویه اومیکرون کووید ۱۹ غالب بود در مقایسه با دوره نوع دلتا، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر بود.

 

داده‌های ۵۶۰۰۳ بزرگسال در بریتانیا که آزمایش کوویدشان بین ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۹ مارس ۲۰۲۲، زمانی که اومیکرون، سویه غالب بود، مثبت بود، بررسی شد.

 

سپس محققان این موارد را با ۴۱۳۶۱ مورد مقایسه کردند که برای اولین بار آزمایش کوویدشان بین ۱ ژوئن ۲۰۲۱ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ مثبت بود، زمانی که نوع دلتا کووید ۱۹ غالب بود.

 

آنها پی بردند که تقریباً ۴.۵ درصد از موارد سویه اومیکرون، دچار کووید ۱۹ طولانی مدت بوده اند، در حالیکه این رقم در مورد سویه دلتا، حدود ۱۱ درصد بود.

 

«ناتالیا کوواریوبیاس»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما می‌دانیم مبتلایان به نوع شدید کووید ۱۹، دارای علائم طولانی مدت بیماری هستند، و موج اومیکرون منجر به بروز علائم کم شدت تر بیماری و بستری کمتر در بیمارستان در مقایسه با سویه دلتا شد.»

 

محققان می‌گویند که پزشکان هنوز در حال یادگیری هستند که علائم ممکن است چقدر طول بکشد، اما گزینه‌های درمانی در حال حاضر وجود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------