تغییر شیوه زندگی اولین گام در کاهش فشار خون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فشار خون
بر اساس تحقیقات نشست سالانه انجمن قلب آمریکا، تغییر سبک زندگی می تواند بیماران مبتلا به فشار خون را از دارودرمانی بی نیاز کند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، طبق نظر انجمن قلب آمریکا، تغییر شیوه زندگی اولین گام در کاهش فشار خون است. منظور از تغییر شیوه زندگی، مصرف غذای سالم و افزایش تمرینات ورزشی منظم است.

 

محققان 130 مرد و زن چاق یا دارای اضافه وزن 40 تا80 ساله که دارای فشار خون بودند، ولی در مدت مطالعه از دارویی استفاده نمی کردند را مورد بررسی قرار دادند. داوطلبان به مدت 16 هفته تحت نظر بودند و به سه گروه تقسیم بندی شدند. گروه اول تحت رژیم غذایی DASH قرار گرفتند، عادات و حجم غذا را کاهش دادند و هفته ای سه بار تمرینات ورزشی انجام دادند. گروه دوم فقط رژیم غذایی خود را تغییر دادند و از رژیم غذایی DASH تبعیت کردند و گروه سوم هیچ تغییر در تحرک و رژیم غذایی ندادند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن دانه های روغنی و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی های اشباع شده را ممنوع می کند.

 

پس از پایان 16 هفته نتایج زیر مشاهده شد:

داوطلبان گروه اول حدود 19 پوند (8.6 کیلوگرم) کاهش وزن داشتند و فشار خونشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. گروه دوم نیز کاهش فشار خون قابل توجهی داشتند و گروه سوم هیچ تغییر وزن یا فشار خونی نداشتند.

 

بسیاری از شرکت کنندگان گروه اول دیگر نیازی به استفاده از دارو برای کاهش فشار خون نداشتند. این مطالعه نشان می دهد تغییر شیوه زندگی در کاهش فشار خون به اندازه دارو موثر است.

 

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------