یک میلیون و 400 هزار ایرانی هپاتیت B دارند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هپاتیت B
رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور مبتلا به هپاتیت B هستند و شیوع این بیماری بیشتر در گروههای سنی 28 تا 50 سال است. 

به گزارش ایرنا از شبکه هپاتیت ایران، سید موید علویان روز سه شنبه افزود: علی رغم تلاشهای انجام شده در کاهش میزان ابتلای موارد جدید هپاتیت B در سنین پایین، مشکلات اجتماعی مانند اشتغال، ازدواج و غیره گریبانگیر این جمعیت شده و مستلزم فعالیتهای بیشتر رسانه های اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی اظهار داشت: انتقال هپاتیت B از طریق مادر آلوده در حین زایمان به جنین بوده که اکنون با دارو و واکسن موثر می توان از ابتلای نوزادان به این بیماری جلوگیری کرد.

 

علویان اضافه کرد: درمان قطعی به این نوع هپاتیت قابل انجام نیست و درمانهایی که صورت می گیرد به منظور بهبود علایم همراه بیماری و کنترل آن است.

 

رئیس شبکه هپاتیت ایران تصریح کرد: حدود 60 درصد مبتلایان به هپاتیت های B و C در کشور ناشناخته هستند و تا مراحل پیشرفته از ابتلای بیماری خود بی اطلاع هستند که می تواند به سرطان و نیاز به پیوند کبد در آنان منجر شود.

 

به گفته علویان، حدود 80 هزار نفر از مبتلایان به هپاتیت C سابقه زندانی و اعتیاد تزریقی دارند و شایعترین راه انتقال این بیماری تماس جنسی پرخطر و استفاده از سرنگ مشترک آلوده است که می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

 

وی تصریح کرد: اکنون داروهای ایرانی با هزینه پایین و اثربخشی معادل داروهای خارجی امکان درمان قطعی این بیماری را فراهم کرده است.

 

وی افزود: در سیستم نظام سلامت کشور برنامه ریزی شده تا 15 سال آینده این بیماری ریشه کن شود.

 

علویان اظهار داشت: شبکه هپاتیت کشور با برگزاری کمپین های اطلاع رسانی دانشجویی و جلب همکاری های درون بخشی فعالیت های آموزشی و فرهنگی را انجام می دهد.

 

به گفته وی، هر ایرانی می توان یک سفیر سلامت برای حذف هپاتیت در کشور باشد و اصحاب رسانه می توانند استمرار دهنده تولیدات شاخص فرهنگی واجتماعی در زمینه اطلاع رسانی پیرامون وضعیت بیماران باشند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------