امکان نگهداری واکسن فلج اطفال در دمای اتاق



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فلج اطفال
گاهی اوقات نبود امکانات خنک‌سازی واکسن فلج اطفال دردسرساز می‌شد اما اکنون دانشمندان موفق به ساخت واکسن فریز‌شده فلج اطفال شدند که می‌تواند در دمای اتاق نگهداری شود. 

به گزارش فارس، اگرچه در حال حاضر بیماری فلج اطفال در کشورهای جهان اول به ندرت دیده می‌شود اما گاهی اوقات نبود امکاناتی برای خنک‌سازی واکسن فلج اطفال می‌تواند برای این دولت‌های توسعه‌یافته دردسرساز شود، به همین منظور دانشمندان یک واکسن فریز‌شده-خشکی را تولید کردند که می‌تواند در دمای اتاق نگهداری شود.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، این واکسن جدید با دمای ثابت، توسط تیمی از آزمایشگاه «جی جونگ» در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ساخته شد. محققان به منظور تشخیص تعداد زیادی از عناصر احتمالی و فرمول‌سازی‌ها، از تکنیک های همچون «کروماتوگرافی مایع» و آزمایش‌های غربالگری در سطح بالا استفاده کردند و در نهایت ترکیبی را به دست آوردند.

 

این واکسن پس از خشک و فریز شدن تبدیل به یک پودر شد که می‌تواند در دمای اتاق نگهداری و در صورت نیاز به سادگی مجددا هیدراته و آماده تزریق شود. در تلاش‌های قبلی برای ساخت این نوع واکسن فلج اطفال، فرآیندهای فریز و هیدراته شدن منجر به از دست رفتن اثر دارو می‌شد.

 

براساس این گزارش، محققان به منظور آزمایش این واکسن در آزمایشگاه، واکسن فریز‌شده‌ای را که به مدت 4 هفته در دمای اتاق نگهداری شده بود به موش‌ها تزریق کردند و در نهایت این واکسن به طور کامل از موش‌ها در برابر ویروس فلج اطفال محافظت کرد.

 

در حال حاضر امید است که یک شرکت یا بنیادی به گسترش بیشتر این تکنولوژی کمک کند تا محصول نهایی تجاری‌سازی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------