درمان زوال عقل با فناوری امواج مافوق صوت



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,زوال عقل
پژوهشگران می گویند یک روش درمانی منحصر به فرد را برای درمان بیماری زوال عقل ابداع کرده اند که مبتنی بر استفاده از امواج مافوق صوت برای پاکسازی یک پروتئین سمی از مغز است. 

به گزارش  مهر به نقل از نیواطلس، پروتئین مذکور عامل ابتلا به بیماری هایی مانند زوال عقل و فراموشی است. قرار است این روش درمانی در سال آینده میلادی به طور آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرد. این روش درمانی بر روی حیواناتی مانند موش ها موفق بوده و نیاز به مصرف داروهای متعدد را در آنها برطرف کرده است.

 

تلاش برای ابداع این روش درمانی در دانشگاه کوئیزلند به سال ۲۰۱۵ بازمی گردد. در ابتدا از این روش برای تسهیل گردش خون در مغز به منظور کمک به رسیدن آنتی بادی های مقابله کننده با زوال عقل به مقصد استفاده شد اما در ادامه مشاهده شد که این امواج می توانند پروتئین های آمیلوئید سمی را از مغز پاکسازی کنند، بدون آنکه نیازی به مصرف هیچ داروی اضافی باشد.

 

طی چهار سال اخیر آزمایش های زیادی در این زمینه صورت گرفته که موجب بازگشت کارکرد مغز موش هایی گردیده که ساختار مغزی آنها مشابه با انسان های ۸۰ تا ۹۰ ساله بوده است. در حال حاضر برنامه ریزی برای انجام آزمایش هایی بر روی انسان ها در این زمینه در سال ۲۰۱۹ در حال انجام است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------