جراحی قلب موجب زوال مغز نمی شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,جراحی قلب
طبق نتایج یک مطالعه جدید، جراحی قلب موجب زوال قابل توجه حافظه در بیماران مسن نمی شود. 

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند خطر از بین رفتن عملکرد مغز در بین بیمارانی که جراحی قلب کرده اند در مقایسه با کسانی که عمل جراحی بسیار کم تهاجمی تر موسوم به کاتتریزاسیون قلب داشته اند بیشتر نیست.

 

دکتر «الیزابت ویتلاک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما انتظار داشتیم شاهد اختلاف بزرگ تری در بین این گروه از جراحی ها باشیم چراکه موارد زیادی در مورد زوال شناختی شدید بعد از جراحی قلب گزارش شده است.»

 

وی در ادامه می افزاید: «نتایج ما به چند دلیل متفاوت هستند، اول اینکه مدت زمان پیگیری شرکت کنندگان در مطالعه ما تا ۲ سال بعد از جراحی بود، که می تواند بیان کننده این موضوع باشد که افراد به مرور زمان بهبود می یابند.»

 

مطالعه شامل حدود ۱۲۰۰ بیمار جراحی قلب بود. ۱۹۰۰ نفر شرکت کننده دیگر هم تحت جراحی غیرتهاجمی کاتتریزاسیون قلب به منظور تشخیص و درمان برخی مشکلات قلبی نظیر انسداد عروق قرار گرفته بودند. همه شرکت کنندگان ۶۵ سال به بالا سن داشتند.

 

یافته ها نشان می دهد که شیوه های درمانی تاثیری در ابتلا به زوال عقل ندارند، بلکه خود بیماری شدید قلبی احتمالا منجر به این تاثیر شناختی می شود.

 

این مطالعه همچنین نشان می دهد که کاهش حافظه و مهارت های فکری در هفته های بعد از جراحی احتمالا موقتی است که ممکن است ناشی از سکته های کوچک در طول جراحی، التهاب بافت یا داروهای مصرفی باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------