میکروب‌های متصل به حشرات منبع غنی از آنتی‌بیوتیک‌ها هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,میکروب‌های متصل به حشرات
محققان در بررسی‌های جدید باکتری‌های روی حشرات نشان دادند که این میکروب‌ها منبع غنی از آنتی‌بیوتیک‌ها هستند. 

به گزارش فارس، صنعت دارو با کشف و توسعه آنتی‌بیوتیک‌ها در قرن بیستم دچار تحولاتی شد که اکثر این آنتی‌بیوتیک‌ها از منابع باکتری‌های خاک حاصل شدند.

 

براساس گزارش «فیز»، با وجود اینکه دانشمندان به منابع آنتی‌بیوتیک‌ها دست یافته‌اند اما مقاومت عوامل بیماری‌زا به حضور آنتی‌بیوتیک‌ها در حال افزایش است و جان میلیون‌ها انسان را به خطر می‌اندازد.

 

در سال 2011 سازمان بهداشت جهانی از مقاومت دارویی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان یک «تهدید بزرگ جهانی» نام برد؛ این سازمان با بررسی آمار مربوط به 114 کشور، از افزایش مقاومت دارویی در همه نقاط جهان خبر داد.

 

یک شرکت داروسازی با بررسی‌های جدیدی از باکتری‌های خاک و تولید مواد شیمیایی قدیمی، در حال ارائه داروهای آنتی‌بیوتیک جدید است.

 

طبق این گزارش، برخی از انواع باکتری‌هایی به نام «پیچیده‌قارچ» که آنتی‌بیوتیک‌هایی از آنها حاصل می‌شود، نه تنها در خاک بلکه بر روی حشرات نیز وجود دارند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,میکروب‌های متصل به حشرات

از همین رو «کامرون کری» یکی از استادان باکتریولوژی دانشگاه «دانشگاه ویسکانسین-مدیسون» در تحقیقی نشان داد که برخی از میکروب‌های مرتبط با حشرات از میزبان خود در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کنند و ممکن است این میکروب ها یک منبع جدید و غنی از آنتی‌بیوتیک‌هایی برای استفاده در داروهای انسانی باشند.

 

این مطالعه بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بررسی تشخیص میکروب‌های وابسته به حشرات برای فعالیت‌های آنتی‌بیوتیکی در تاریخ است.

 

گفتنی است؛ باکتری پیچیده قارچ حدود 380 میلیون سال پیش تکامل یافته و برخی از آنها به طور معمول در خاک یا در ارتباط با حشرات یافت می‌شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------