کشف چگونگی ارسال سیگنال از قلب آسیب دیده به سلولهای مغز استخوان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلولهای مغز استخوان
محققان چگونگی ارسال یک سیگنال SOS قلب بعد از حمله قلبی به سلول‌های مغز استخوان را کشف کردند. 

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول‌های بنیادی، محققان دانشگاه آلاباما اخیراً گزارش کرده‌اند که اگزوزوم ها برای سیگنال SOS که عضلات قلبی بعد از حمله قلبی می‌فرستند کلیدی هستند.

 

بعد از حمله قلبی، اگزوزوم ها در جریان خون مقادیر زیادی از میکروRNAهای مختص قلب را با خود حمل می‌کنند. این اگزوزوم ها ترجیحاً میکروRNAها را به سلول‌های پیش ساز مغز استخوان حمل می‌کنند. درون این سلول‌های پیش ساز، میکروRNAها یک ژن خاص را خاموش می‌کنند که موجب می‌شود سلول‌های پیش ساز مغز استخوان را ترک کرده و وارد جریان خون شوند. در ادامه این سلول‌ها به قلب مهاجرت کرده و سعی در تلاش عضله آسیب دیده قلبی می‌کنند.

 

به عقیده محققان این کشف یعنی یافتن سیگنالی که از قلب‌های آسیب دیده به سلول‌های مغز استخوان فرستاده می‌شود، می‌تواند منجر به ایجاد مسیرهای درمانی جدیدی برای بیمارانی شود که دچار حملات قلبی شده‌اند.

 

در این مطالعه محققین با استفاده از مدل موشی حمله قلبی دریافتند که بعد از حمله قلبی سطح چهار میکروRNA خاص عضله قلبی موسوم به myo-miRs ده الی صد هزار برابر در خون محیطی افزایش می‌یابد. این myo-miRs ترجیحاً بوسیله سلول‌های تک هسته‌ای مغز استخوان دریافت می‌شوند.

 

سلول‌های انسانی اگزوزوم ها را ترشح می‌کنند که وزیکول‌های خارج سلولی کوچک متصل به غشا هستند که محصولاتی را برای ارتباطات سلول به سلول حمل می‌کنند و این محصول شامل پروتئین‌ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------