اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

عدم تحرک فیزیکی و هورمون درمانی از فاکتورهای پرخطر سرطان سینه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هورمون درمانی
به گفته محققان، تغییر عادات در سبک زندگی، افزایش فشار کاری و میزان استرس موجب می شود افراد عصر حاضر بیشتر در معرض ابتلا به برخی بیماری ها از جمله سرطان سینه قرار گیرند. 

به گزارش مهر، محققان برای هشدار در مورد فاکتورهای پرخطر ابتلاء به سرطان سینه موارد زیر را عنوان می‌کنند:

 

عدم تحرک فیزیکی: عدم تحرک فیزیکی موجب اضافه وزن می‌شود. اضافه وزن موجب می‌شود بدن استروژن و انسولین بیشتری تولید کند، هورمون‌های که می‌توانند تحریک کننده رشد سرطان باشند. از اینرو حفظ تناسب اندام در هر مرحله از زندگی ضروری است و با ورزش سموم بدن دفع می‌شوند.

 

عدم مصرف الکل و سیگار: هر چقدر سیگار بیشتری کشیده یا نوشیدنی الکلی بیشتری مصرف کنید بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان سینه هستید.

 

شیفت‌های شبانه کاری طولانی: مطالعات بر روی زن‌های دارای شیفت کاری شبانه طولانی به مدت بیش از ۳۰ سال نشان داد این گروه از زنان دو برابر بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان سینه قرار داشتند.

 

هورمون درمانی و قرص‌های ضدبارداری: محققان توصیه می‌کنند برای کاهش علائم یائسگی و جلوگیری از بارداری ناخواسته از دو روش هورمون درمانی و قرص‌های ضدبارداری استفاده نکنید و شیوه‌های جایگزین را به کار گیرید.

 

تغذیه: از خوردن غذا در بیرون منزل خودداری کرده و تغذیه سالم خانگی داشته باشید. اضافه وزن در آغاز دوره بزرگسالی (بعد از ۱۸ سالگی) و اضافه وزن بعد از دوره یائسگی می‌تواند منجر به سرطان سینه شود.

 

دلایل دیگر: چند دلیل دیگر که معمولاً زنان آنها را نادیده می‌گیرند عبارتند از استفاده بیش از حد از دئودورانت ها و عطرها، ضربه خوردن یا کبود شدن سینه‌ها، کاشت سینه و سقط جنین که می‌توانند تهدیدی بالقوه برای سرطان سینه باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------