"زولبیا و بامیه" زرد و شفاف بخرید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,زولبیا و بامیه
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تا از خرید زولبیا و بامیه‌های رنگی خودداری کرده و تنها زولبیا و بامیه زرد رنگ و شفاف خریداری کنند. 

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رونق بازار خرید زولبیا و بامیه و حلیم در ماه مبارک رمضان گفت: در همین راستا بازرسی از صنوف قنادی‌ها و کبابی‌ها در این ماه تشدید می‌شود.

 

وی با تاکید بر خرید زولبیا و بامیه از قنادی‌های معتبر گفت: زولبیا دستفروشان به هیچ عنوان مورد تأیید نیست و از افراد می‌خواهیم جهت حفظ سلامت خود حتماً زولبیا و بامیه را از قنادی‌های معتبر خریداری کنند.

 

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: در خرید زولبیا و بامیه هم باید دقت کرد که رنگ آنها زرد شفاف باشد و در خصوص بامیه اگر رنگ قهوه‌ای دارد این رنگ باید قهوه‌ای روشن باشد.

 

وی افزود: زولبیا و بامیه بعد از یک روز سفت شده و اصطلاحاً مانده است و افراد باید دقت داشته باشند که زولبیا ترد و بامیه نرم باشد.

 

خدادادیان در خصوص خرید زولبیا و بامیه‌های رنگی هم هشدار داد وافزود: برخی قنادی‌ها عنوان می‌کنند با استفاده از آبمیوه‌های طبیعی اقدام به تهیه زولبیا و بامیه رنگی می‌کنند، اما از آنجا که امکان استفاده از رنگ‌های شیمیایی در تهیه این خوراکی‌ها محتمل است در نتیجه عرضه هر نوع زولبیا و بامیه رنگی ممنوع است و از مردم می‌خواهیم از خرید این اقلام خودداری کنند.

 

وی در خصوص جعبه زولبیا و بامیه هم یادآور شد: جعبه عرضه این اقلام هم باید آرم سیب سلامت داشته و بهداشتی باشد.

 

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به تداخل صنوف در ایام ماه مبارک رمضان در بحث عرضه آش و حلیم، گفت: بعضاً شاهد هستیم حتی کارواش‌ها اقدام هم اقدام به عرضه آش و حلیم می‌کنند و در همین راستا از مردم می‌خواهیم حتماً آش و حلیم را از کبابی‌های مجاز تهیه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------