اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر آنتی اکسیدان ها بر تسریع در پیشرفت سرطان ریه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آنتی اکسیدان ها
دانشمندان در مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که دو آنتی اکسیدان رایج می تواند موجب تسریع روند پیشرفت سرطان ریه در موش ها شود. 

به گزارش مهر، امروزه عده بسیار زیادی از مردم، هزینه بالایی را صرف خرید انواع داروهای مکمل آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت خود می‌کنند. با این حال مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که این مواد ممکن است عملکردی عکس داشته باشند.

 

دانشمندان سوئدی در این مطالعه جدید نشان دادند که دو آنتی اکسیدان یعنی ویتامین E و نیز استیل سیستین (NAC) می‌توانند به تسریع رشد سلول‌های سرطان ریه در موش‌ها بیانجامند.

 

آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌ها در برابر مولکول‌های ناپایداری که گونه‌های اکسیژن واکنشی یا ROS نامیده می‌شوند محافظت می‌کند. این مولکول‌های ناپایدار می‌توانند به راحتی با دی. ان. ای واکنش داده و موجب بروز آسیب‌های که در نهایت به سرطان می‌انجامند شوند.

 

در این پژوهش جدید مشخص شد که آنتی اکسیدان‌ها نه تنها موجب خنثی شدن گونه‌های اکسیژن واکنشی می‌شوند، بلکه تأثیری مخرب بر سلول‌های سالم هم دارند.

 

نتایج این پژوهش به ویژه برای افرادی که در معرض ابتلاء به سرطان ریه قرار دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. برای نمونه افراد سیگاری و نیز کسانی که به بیماری مزمن انسدادی ریه مبتلا هستند باید هوشیار باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------