تاثیر گیاهخواری بر کاهش خطر بیماری های قلبی در کودکان چاق



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, گیاهخواری
یکی از خطرات عمده چاقی بیش از اندازه، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است. اما در کودکان و نوجوانانی که چاق هستند، این خطر می تواند با استفاده از رژیم کم چرب و گیاهخواری کاهش یابد. 

به گزارش مهر، مطالعات نشان می دهد نرخ چاقی بیش از دو برابر در کودکان بین ۱۱-۶ سال افزایش پیدا کرده و در نوجوانان بین ۱۹-۱۲ سال چهار برابر شده است.

 

با بالا رفتن سن افراد، خطر ابتلا به چاقی نیز افزایش پیدا می کند. کودکان و نوجوانانی که مبتلا به چاقی هستند نیز در خطر سکته، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی هستند. براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، ۷۰ درصد از کودکان ۱۷-۵ سال چاق حداقل یک فاکتور خطر بیماری های قلبی – عروقی را دارند.

 

برای کاهش این ریسک، استفاده از رژیم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب، ماهی، و مغزیجات آجیلی پیشنهاد می شود و خوردن گوشت قرمز، غذاهای شیرین و نوشیدنی های قنددار باید به صورت محدود مصرف شود.

 

در مطالعه جدید به سرپرستی دکتر «مایکل مکنین» از کلینیک تخصصی کودکان کلیولند در اوهایو، مشخص شده که مصرف رژیم غذایی کم چرب گیاهی می تواند خطر بیماری های قلبی را به طور چشمگیری در کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

 

شرکت کنندگان در این تحقیق که همگی کلسترول بالایی داشتند، به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول از رژیم کم چرب گیاهی استفاده کرد و گروه دوم رژیم پرچرب را ادامه داد. پس از ۴ هفته، محققان دریافتند که کودکان و نوجوانانی که رژیم گیاهی را دنبال کردند، کاهش وزن قابل توجهی داشتند، فشار خون منظم تری داشتند و سطح کلسترول، LDL و انسولین آنها به مراتب بهتر بود. همچنین بهبود در میلوپراکسیداز و پروتئین فعال C که دو فاکتور عمده بیماری قلبی محسوب می شوند نیز در این افراد مشاهده می شد.

 

این نتایج نشان دهنده این بود که می توان با تغییر رژیم غذایی به رژیم گیاهی کم چرب در کودکانی که مبتلا به چاقی هستند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------