ایست قلبی در صدر علت فوت تهرانی‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,ایست قلبی
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از قرار گیری ایست قلبی در صدر علت فوت تهرانی‌ها در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

 به گزارش ایسنا، سعید خال در تشریح آمار فوت شدگان تهرانی طی ۵ سال اخیر با اشاره به آمار ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۸ اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر در پایتخت فوت کردند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲۷ نفر نوزاد بودند، اضافه کرد: ۷ هزار و ۹۹۴ نفر از فوت شدگان را آقایان و ۵ هزار و ۶۶۳ نفر را خانم‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کم‌ترین میزان فوت شدگان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در مجموع از ابتدای امسال ۸۲ نفر در این رده سنی جان خود را از دست داده‌اند که شامل ۴۳ فرد مذکر، ۳۲ فرد مونث و ۷ نوزاد می‌شود.

 

خال با اشاره به اینکه بیشترین فوت شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا قرار داشتند، اضافه کرد: در مجموع در این رده سنی ۸ هزار و ۴۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۴ هزار و ۵۰۱ نفر از آنها را افراد مذکر و ۳ هزار و ۹۰۲ نفر را افراد مونث به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال در مجموع ۹ هزار و ۳۴۰ نفر در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۸۶ نفر را نوزادان، ۳ هزار و ۸۹۵ نفر را زنان و ۵ هزار و ۲۵۹ نفر را مردان به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه همچنین ۴ هزار و ۵۴۴ نفر در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۸ خارج از بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۱ نفر را نوزادان، ۲ هزار و ۷۳۵ نفر را افراد مذکر و هزار و ۷۶۸ را افراد مونث به خود اختصاص داده‌اند.

 

خال با اشاره به کمترین و بیشترین علت فوت در مدت یاد شده عنوان کرد: بیماری سل دستگاه تنفسی با یک مورد فوتی (مونث) کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است، در عین حال هزار و ۳۴۳ نفر به علت نارسایی تنفسی (بیشترین میزان فوتی‌ها) به تفکیک ۵۵۸ نفر خانم، ۷۶۸ نفر آقا و ۱۷ نوزاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه کمترین تعداد متوفیات در منطقه ۲۱ اعلام شده است، گفت: در این منطقه تعداد فوتی‌ها در مجموع ۸۷ نفر به تفکیک ۵۱ نفر مذکر و ۳۶ نفر مونث بوده است.

 

به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) همچنین منطقه ۴ با ۹۲۹ مورد فوتی به تفکیک ۵۴۵ نفر آقا، ۳۷۹ نفر خانم و ۵ نفر نوزاد بیشترین تعداد فوتی را به خود اختصاص داده است.

 

رماتیسم قلبی مزمن کمترین علت فوت در سال ۹۷

خال در ادامه با اشاره به فوت ۱۳ هزار و ۷۰۲ نفر در سه ماه ابتدایی سال گذشته، اظهار کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۷۸۵ نفر را مردان، ۵ هزار و ۵۲۹ نفر را زنان و ۳۸۸ نفر را نوزادان به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کم‌ترین میزان فوت شدگان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در مجموع ۷۶ نفر در این بازه سنی متشکل از ۴۰ مرد، ۲۹ زن و ۷ نوزاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ بیشترین فوت شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا قرار داشتند، گفت: در مجموع ۸ هزار و ۹۶ نفر متشکل از ۴ هزار ۲۹۵ مرد، ۳ هزار و ۸۰۱ زن جان خود را از دست داده‌اند.

 

خال با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ در مجموع ۹ هزار و ۳۱۸ نفر در بهشت زهرا (س) دفن شدند، گفت: از این تعداد ۳۳۱ نفر را نوزادان، ۳ هزار و ۸۳۹ نفر را افراد مونث و ۵ هزار و ۱۴۸ نفر را افراد مذکر به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۳۸۴ نفر در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۷ خارج از بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۵۷ نفر نوزاد، ۲ هزار و ۶۳۷ نفر مذکر و هزار و ۶۹۰ مونث بودند.

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) به کمترین و بیشترین علت فوت طی سه ماه یاد شده اشاره کرد و گفت: رماتیسم قلبی مزمن با یک مورد فوتی (مذکر) کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است، در عین حال هزار و ۲۸۳ نفر به علت سکته قلبی (بیشترین میزان فوتی‌ها) فوت کردند که به تفکیک شامل ۵۰۷ زن و ۷۷۶ مرد می‌شود.

 

خال با بیان اینکه کمترین تعداد مرگ و میر در منطقه ۲۱ اعلام شده است، گفت: در این منطقه تعداد فوتی‌ها در مجموع ۹۱ نفر بود که به تفکیک شامل ۵۲ نفر مذکر، ۳۸ نفر مونث و یک نوزاد می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اضافه کرد: همچنین منطقه ۱۴ با ۸۷۱ مورد فوتی به تفکیک ۴۸۲ مرد، ۳۸۷ زن و ۲ نوزاد بیشترین تعداد فوتی را به خود اختصاص داده است.

 

ایست قلبی در صدر فوتی‌های سال ۹۶

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) همچنین با اشاره به آمار فوتی‌های ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۶ در تهران اظهار کرد: در مجموع در این مدت ۱۳ هزار و ۷۲۸ نفر به تفکیک ۷ هزار و ۷۰۰ نفر مرد، ۵ هزار و ۷۵۰ نفر زن و ۲۷۸ نوزاد فوت شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بیشترین فوت شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا قرار داشتند، گفت: در مجموع ۸ هزار و ۱۲۵ نفر متشکل از ۴ هزار و ۲۵۵ مرد، ۳ هزار و ۸۷۰ زن جان خود را از دست داده‌اند.

 

خال با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کم‌ترین میزان فوت شدگان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در مجموع ۸۱ نفر در این بازه سنی متشکل از ۳۲ مرد، ۴۱ زن و ۸ نوزاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) به کمترین و بیشترین علت فوت طی سه ماه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: عفونت حاد تنفسی با یک مورد فوتی (مذکر) کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است، در عین حال هزار و ۳۷۷ نفر به علت ایست قلبی (بیشترین میزان فوتی‌ها) به تفکیک ۶۳۳ زن، ۷۲۷ مرد و ۱۷ نوزاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

خال با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال ۹۶ در مجموع ۹ هزار و ۴۸۴ نفر در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۲۳۴ نفر را نوزادان، ۴ هزار و ۳۷ نفر را افراد مونث و ۵ هزار و ۲۱۳ نفر را افراد مذکر به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۴۴ نفر در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۶ خارج از بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۴ نفر را نوزادان، ۲ هزار و ۴۸۷ نفر را افراد مذکر و هزار و ۷۱۳ را افراد مونث به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تصریح کرد: همچنین منطقه ۵ با ۹۰۲ مورد فوتی به تفکیک ۴۸۶ مرد، ۴۱۳ زن و ۳ نوزاد بیشترین تعداد فوتی را به نام خود ثبت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه کمترین تعداد مرگ و میر در منطقه ۲۱ اعلام شده است، گفت: در این منطقه تعداد فوتی‌ها در مجموع ۱۲۰ نفر به تفکیک ۶۶ نفر مذکر، ۵۳ نفر مونث و یک نفر نوزاد بوده است.

 

کاهش کل تعداد فوتی‌ها در سال ۹۵

خال با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال ۹۵ در مجموع ۱۳ هزار و ۴۰۲ نفر فوت شده‌اند، اظهار کرد: در مدت یاد شده ۷ هزار و ۶۹۲ مرد، ۵ هزار و ۴۹۹ زن و ۲۱۱ نوزاد جان خود را از دست دادند.

 

وی با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کم‌ترین میزان فوت شدگان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در مجموع ۷۴ نفر در این بازه سنی متشکل از ۴۰ مرد، ۲۸ زن و ۶ نوزاد فوت کردند.

 

خال با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیشترین فوت شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا قرار داشتند، گفت: در مجموع ۷ هزار و ۶۳۲ نفر متشکل از ۳ هزار ۹۵۸ مرد، ۳ هزار و ۶۷۴ زن جان خود را از دست داده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تصریح کرد: همچنین منطقه ۴ با ۹۱۶ مورد فوتی به تفکیک ۵۳۲ مرد، ۳۸۲ زن و ۲ نوزاد بیشترین تعداد فوتی را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه کمترین تعداد مرگ و میر در منطقه ۲۲ اعلام شده است، گفت: در این منطقه تعداد فوتی‌ها در مجموع ۱۰۲ نفر به تفکیک ۶۳ نفر مذکر، ۳۹ نفر مونث و یک نوزاد بوده است.

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) به کمترین و بیشترین علت فوت طی سه ماه یاد شده اشاره کرد و گفت: خونریزی زایمان و حاملگی با یک مورد فوتی (مونث) کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است، در عین حال هزار و ۲۵۲ نفر به علت ایست قلبی (بیشترین میزان فوتی‌ها) به تفکیک ۵۹۸ زن، ۶۴۸ مرد و ۶ نوزاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

خال با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال ۹۵ در مجموع ۹ هزار و ۳۹۰ نفر در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۸۴ نفر را نوزادان ،۳ هزار و ۹۶۵ نفر را افراد مونث و ۵ هزار و ۲۴۱ نفر را افراد مذکر به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۱۲ نفر در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۶ خارج از بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۷ نفر نوزاد، ۲ هزار و ۴۵۱ مذکر و هزار و ۵۳۴ مونث بودند.

 

خونریزی زایمان و حاملگی کمترین علت فوت در سال ۹۴

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال ۹۴ در مجموع ۱۳ هزار و ۴۰۲ نفر فوت شده‌اند، اظهار کرد: در مدت یاد شده ۷ هزار و ۶۹۷ مرد، ۵ هزار و ۲۹۸ زن و ۴۰۷ نوزاد جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی به کمترین و بیشترین علت فوت طی سه ماه یاد شده اشاره کرد و گفت: خونریزی زایمان و حاملگی با یک مورد فوتی  کمترین میزان علت فوت را به خود اختصاص داده است. همین طور هزار و ۶۷۵ نفر به علت ایست قلبی (بیشترین میزان فوتی‌ها) به تفکیک ۷۴۶ زن، ۹۰۰ مرد و ۲۹ نوزاد در ۳ ماه ابتدایی آن سال فوت کردند.

 

خال با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال ۹۴ در مجموع ۹ هزار و ۲۱۹ نفر در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۳۶۰ نفر را نوزادان ،۳ هزار و ۷۶۲ نفر را افراد مونث و ۵ هزار و ۹۷ نفر را افراد مذکر به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۱۸۳ نفر در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۴ خارج از بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۷ نفر را نوزادان، ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را افراد مذکر و هزار و ۵۳۶ را افراد مونث به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کم‌ترین میزان فوت شدگان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در مجموع ۷۲ نفر در این بازه سنی متشکل از ۳۳ مرد، ۳۵ زن و ۴ نوزاد فوت کردند.

 

خال با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیشترین فوت شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا قرار داشتند، گفت: در مجموع ۷ هزار و ۴۸۹ نفر متشکل از ۳ هزار ۹۹۳ مرد، ۳ هزار و ۴۹۶ زن جان خود را از دست داده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تصریح کرد: همچنین منطقه ۴ با ۶۸۲ مورد فوتی به تفکیک ۳۸۷ مرد، ۲۹۳ زن و ۲ نوزاد بیشترین تعداد فوتی را به خود اختصاص داده است.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، خال با اشاره به اینکه کمترین تعداد مرگ و میر در منطقه ۲۲ اعلام شده است، گفت: در این منطقه تعداد فوتی‌ها در مجموع ۵۹ نفر به تفکیک ۳۵ نفر مذکر و ۲۴ نفر مونث بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------