تعیین توالی ژنوم میتوکندری یک جلبک سبز



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, جلبک سبز
توالی کامل ژنوم اندامک میتوکندری به همت پژوهشگران دانشگاه الزهرا(س) در پایگاه داده توالی‌های مرجع (RefSeq) معرفی شد.  

به گزارش فارس به نقل از دانشگاه الزهرا(س)، پژوهشگران دانشکده علوم زیستی دانشگاه الزهرا (س)، توانستند با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی و بیوانفورماتیکی به توالی کامل ژنوم میتوکندری جلبک سبز Chlorosarcinopsis eremi دست یابند و آن را در پایگاه داده GenBank به ثبت رساندند، اطلاعات ثبت شده به عنوان توالی مرجع با شماره دسترسی NC_۰۴۱۴۳۰ وارد پایگاه داده RefSeq شد.

 

این دستاورد گوشه‌ای از نتایج حاصل از تحقیقات گسترده در شناسایی تنوع میکروارگانیسم‌های فتوتروف اکوسیستم‌های بیابانی و سنگی ایران است که به راهنمایی دکتر پریسا محمدی و دکتر محبوبه ضرابی، توسط دانش‌آموخته دکترای رشته میکروبیولوژی فاطمه خانی جوی‌آباد انجام شده است.

 

گفتنی است که RefSeq پایگاه داده توالی‌های مرجع از NCBI در امریکاست که توالی‌های ثبت شده در GenBank را رصد نموده و توالی‌های کامل و منحصر بفرد نوکلئوتیدی که به درستی تفسیر شده‌اند را جمع‌آوری می‌نماید و آن‌ها را به عنوان توالی‌های استاندارد برای مطالعات پیشرفته زیستی نظیر مطالعات ژنومیک و فیلوژنتیک در اختیار پژوهشگران سراسر دنیا قرار می‌دهد.

 

بخشی از اطلاعات درخصوص اکوسیستم‌های بیابانی و سنگی ایران که در آزمایشگاه‌های سپهر گروه میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا(س) انجام شده در مجلات معتبر علمی به چاپ رسیده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------