آنتی بیوتیک‌هایی که باکتری‌های خاص را هدف می گیرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آنتی بیوتیک‌
محققان موفق به تولید آنتی بیوتیک‌هایی شده‌اند که تنها رشته‌هایی خاص از باکتری‌ها را هدف قرار می‌دهد. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، آنتی بیوتیک‌ها یکی از مهم ترین داروهای درمانی هستند که برای مقابله با انواع عفونت‌ها به کار می روند اما تقویت توان باکتری ها برای مقابله با آنتی بیوتیک ها و نیز عدم تفاوت قائل شدن میان باکتری های خوب و بد توسط آتی بیوتیک ها و از بین بردن همه آنها یک چالش جدی است.

 

از بین بردن باکتری های خوب توسط آنتی بیوتیک ها بر روی مقابله با بیماری هایی همچون دیابت، چاقی، آلزایمر، امراض قلبی و سرطان تاثیر منفی می گذارد، از همین رو تحقیقاتی که در همین زمینه در آلمان صورت گرفته به تولید آنتی بیوتیک خاصی منجر شده که Moraxella catarrhalis نام دارد و به طور خاص یک نوع باکتری در گوش میانی را نابود می کند.نابودی این باکتری برای مقابله با بسیاری از عفونت های گوش انسان ضروری است.

 

پژوهشگران همچنین از تولید آنتی بیوتیکی برای نابودی باکتری دیگری به نام M. catarrhalis خبر داده اند که عامل ابتلای انسان به برخی بیماری های کبدی است.

 

پژوهشگران امیدوارند در آینده بتوانند تعداد بیشتری از این نوع آنتی بیوتیک های تخصصی را تولید کرده و عرضه کنند. هر چند تا تجاری سازی آنها راه درازی در پیش است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------