تولید ژلی از جنس شاه بلوط برای درمان علائم واریس



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, واریس
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ژلی برای درمان علائم واریس شدند.

دکتر حسین عسگری‌راد، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان دارویی در پارک علم و فناوری مازندران به مهر گفت:این شرکت با هدف تولید داروهای گیاهی، شیمیایی و بیولوژیکی به منظور تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشی و نتایج حاصل از پروژه‌های تحقیقاتی با مجوز تاسیس شد.

 

وی افزود: واریس وریدهای اندام تحتانی اختلالی شایع است که در زنان چهار برابر مردان روی می دهد و تقریباً نیمی از بیماران سابقه فامیلی دال بر وجود وریدهای واریسی دارند.

 

به گفته عسگری راد، در این بیماری درد مبهم یا احساس فشار در پاها پس از ایستادن طولانی، احساس سنگینی در پاها، ادم خفیف مچ پا، زخم شدن پوست نزدیک مچ پا، به ندرت پاره شدن واریس و خونریزی وجود دارد.

 

وی افزود: در بررسی برای درمان وریدهای واریسی، گیاه شاه بلوط هندی را انتخاب کردیم که دارای اثرات ضددرد، ضد ادم، ضد خارش و کاهش دهنده احساس سنگینی در پا بوده و می تواند باعث رفع درد، ادم، خارش و احساس سنگینی در پا شود.

 

وی با بیان اینکه در صدد آمدیم تا از این گیاه ژل واریزول را به تولید برسانیم، گفت: این محصول از عصاره خشک دانه گیاه شاه بلوط هندی براساس آئزین فرمولاسیونی جهت درمان علائم واریس، فلبیت، ادم پا، رفع خستگی، ایجاد آرامش، سبکی پاها و هموروئید تهیه شده است.

 

وی با بیان اینکه این ژل، مشابهی ندارد، گفت: این محصول در بازار کشور در حال توزیع است. همچنین این فرآورده با توجه به قیمت مناسب و اثربخشی بالا، مورد قبول بیماران و پزشکان مربوطه قرار گرفته است.

 

عسگری راد گفت: داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، بیمارانی که به کلینیک‌های رادیوتراپی مراجعه می‌کنند، رادیوتراپیست‌ها، انکولوژیست‌ها، دندانپزشکان، متخصصین بیماری‌های دهان و دندان، جراحان عمومی، متخصصین عروق، پزشکان عمومی و... بازار هدف محصولات ما را شامل می‌شوند و میزان رضایت این بازار از محصولات ما به حدی بوده که برخی پزشکان و دندانپزشکان به دلیل اثربخشی یکی از محصولات ما، طی نامه‌ای از سازمان بیمه خواستار تحت پوشش قرار دادن این دارو در بیمه شدند.

 

وی بیان کرد: با توجه به کاربردی بودن این محصول، صادرات آن می‌تواند درآمدزایی ارزی بالایی برای کشور به ارمغان آورد.

 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: در راستای تولید محصولات این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره بردیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------