استفاده از سلول‌های بنیادی برای التیام قلب



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول‌های بنیادی
قلب انسان بر خلاف بسیاری دیگر از اجزای بدن توانایی بسیار اندکی برای بازسازی بخش‌های آسیب دیده دارد، ولی دانشمندان امیدوارند با استفاده از سلول‌های بنیادی بر این معضل غلبه کنند. 

به گزارش  فارس به نقل از نیواطلس، معمولا یک حمله قلبی به ایجاد مشکلات جدی در قلب منجر می شود که برطرف کردن آنها نیز جز با انجام عمل جراحی و تحمیل هزینه های فراوان ممکن نیست.

 

 

 

پژوهشگران دانشگاه های کمبریج و واشنگتن بعد از مدت ها بررسی به این نتیجه رسیده اند که سلول های بنیادی می توانند برای التیام زخم ها و آسیب های قلب مورد استفاده قرار بگیرند و البته برای این کار ضروری است این سلول ها با سلول های عضلات قلب پیوند زده شوند.

 

مشکلی که در زمینه استفاده از سلول های بنیادی برای التیام قلب وجود دارد، این است که سلول های یادشده بعد از پیوند زده شدن به قلب برای مدت زیادی زنده نمی مانند و چاره این مشکل پشتیبانی از سلول های یادشده از طریق پیوند زدن آنها و نیز پشتیبانی از آنها از طریق قرار دادن آنها بر روی دیواره خارجی قلب است.

 

بررسی های اولیه نشان می دهد این نوع پیوند می تواند به بهبود سریع آسیب های واردشده به قلب بر اثر وقوع حمله قلبی کمک کند. این روش فعلا با موفقیت بر روی یک نمونه قلب سه بعدی تهیه شده در آزمایشگاه آزمایش شده و برای تجاری سازی آن به بررسی های بیشتری نیاز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------