غذاهای چرب با مختل کردن مغز باعث چاقی می شوند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,غذاهای چرب
نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد غذاهای چرب با مختل کردن روند تبادل سیگنال میان مغز و دستگاه گوارش باعث می شوند اشتهای فرد کور نشود و وی با احساس گرسنگی به خوردن ادامه دهد. 

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، همیشه این سوال برای دانشمندان مطرح بوده که چرا غذاهای چرب موجب چاق شدن افراد می شود. در میان عوامل گوناگونی که در این زمینه شناسایی شده، تا به حال نقش یک عامل مهم کشف نشده باقی مانده بود.

 

بررسی های جدید پژوهشگران حاکی است که رابطه مستقیمی میان رژیم های غذایی مبتنی بر مصرف غذاهای چرب و از کار افتادن سیستم تبادل سیگنال میان مغز و دستگاه گوارش و به خصوص روده وجود دارد.

 

بر اساس این بررسی تبادل اطلاعات میان مغز و وروده به افراد کمک می کند تا از سیر شدن خود مطلع شوند. اما تحقیقات تازه ای که در این زمینه در آمریکا صورت گرفته، نشان می دهد این ارتباط میان مغز و روده در زمان خوردن غذاهای چرب مختل می شود و مغز سیگنال های حاکی از سیر شدن ارسال نمی کند. در نتیجه فرد کماکان احساس گرسنگی کرده و به غذا خوردن ادامه می دهد.

 

پژوهش هایی که در این مورد بر روی موش ها صورت گرفته نیز همین امر را تایید می کند.به نظر می رسد مصرف غذاهای چرب بر روی تولید یک هورمون خاص که تعادلی در مصرف و دریافت انرژی در بدن انسان ایجاد می کند، تاثیر منفی می گذارد. تحقیقات بیشتر برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------