بازگرداندن اثرات مخرب مواد مخدر ممکن شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مواد مخدر
گروهی از محققان برای نخستین بار موفق شدند اثرات مخرب نوعی ماده مخدر موسوم به تی اچ سی را که به یک جنین آسیب زده بود، بازگردانده و آن را از بین ببرند.

  به گزارش فارس به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، در سال های اخیر تلاش های زیادی برای از بین بردن آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر یا الکل به نوزادان متولد شده در جریان بوده و پژوهشگران سرانجام موفق شدند آسیب های وارده شده به جنین که ناشی از مصرف مواد مخدر است را معکوس کرده و وضعیت آن را به حالت عادی بازگردانند.

 

سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدری همچون ماریجوانا مشکلاتی همچون اضطراب، کمردرد و بیماری های قلبی و عروقی را برای افراد و به خصوص زنان باردار به وجود می آورد و این مشکلات به جنین نیز منتقل می شود. حال پژوهشگران دانشگاه مریلند با بررسی این موضوع در برخی حیوانات که در معرض ماده مخدر تی اچ سی بوده اند توانسته اند تاثیر این ماده را بر روی جنین های آنها خنثی کرده و شرایط سلامتی جنین های مذکور را به حالت عادی بازگردانند.

 

تی اچ سی از جمله مواد اعتیادآوری است که در حشیش هم وحود دارد و با تاثیرگذاری بر روی سلسه اعصاب مغز حالت بیش فعالی را در افراد به وجود می آورد.

 

محققان این طرح با دستکاری و اعمال تغییراتی در سلسله اعصاب دوپامین در مغز توانسته اند وضعیت آن را به حالت عادی بازگردانند، آنان امیدوارند این روش درمانی در مورد جنین انسان هم قابل اعمال باشد، البته این امر به معنای از بین بردن تمامی اثرات مصرف مواد مخدر توسط مادران باردار و پاکسازی کامل جنین از این مشکلات نیست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------