شناسایی سریع اوتیسم و سرطان با ساعت مولکولی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, اوتیسم
محققان برای شناسایی سریع ابتلای کودکان به بیماری اوتیسم روش جدیدی را ابداع کرده اند که مبتنی بر بررسی ساعت مولکولی بدن با هدف پی بردن به سن بیولوژیک افراد است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، سن بیولوژیک افراد بر خلاف سن شناسنامه ای آنان می تواند مشکلات مربوط به سلامت افراد را آشکار کند. اما پی بردن به سن بیولوژیک کار ساده ای نیست، حالا دانشمندان ابزاری را برای مطالعه در این زمینه ابداع کرده اند که کشف بیماری هایی مانند اوتیسم را در کودکان برای نخستین بار با سرعت ممکن می‌کند.

 

این ابزار از طریق بررسی ژنتیکی افراد و تحقیق در مورد تغییرات سلول ها و بافت های مختلف بدن آنها عمل می کند و به ساعت مولکولی شهرت یافته است، این ابزار در آینده می تواند به شناسایی سریع برخی انواع سرطان و حتی سرطان سینه و سرطان دهانه رحم کمک کند.

 

پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا می گویند تغییراتی که در دی ان ای افراد به دنبال ابتلا به بیماری هایی مانند اوتیسم و سرطان رخ می دهد بسیار چشمگیر است و ساعت مولکولی می تواند تحولات و این تغییرات را شناسایی کند.

 

در حال حاضر با استفاده از این روش وضعیت سلامت 1032 کودک از دو هفتگی تا 20 سالگی مورد بررسی قرار گرفته تا میزان کارآیی آن مشخص شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------