ابداع دارویی برای مقابله با عفونت ناشی از پیوند کبد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, پیوند کبد
دارویی که معمولا برای درمان آسم و یک نوع بیماری التهابی روده استفاده می‌شود، ممکن است به عنوان یک داروی ضد عفونت اندام برای کمک به بیمارانی که نیاز به پیوند کبد دارند، مفید باشد.

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز،یکی از مشکلاتی که در جراحی های پیوند کبد رخ می دهد پس زده شدن اندام پیوندی به علت وقوع عفونت است، محققان آمریکایی برای حل این مشکل از دارویی استفاده کرده اند که قبلا به درمان آسم و یک بیماری التهابی روده موسوم به بودزونید کمک کرده است.

 

این دارو در یک بازه زمانی 12 هفته ای برای کمک به 20 نفر که عمل جراحی پیوند کبد داشته اند، مورد استفاده قرار گرفته و محققان به این نتیجه رسیده اند که چنین اقدامی جلوی پس زده شدن ارگان پیوندی را می گیرد و به مقابله با عفونت های بعد از عمل کمک شایانی می کند.

 

بررسی ها نشان می دهد این دارو تاثیر مثبتی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد و برای کسب اطمینان از نتایج مثبت آن در آینده تحقیقات و آزمایش های بیشتری در این زمینه صورت می گیرد.

 

داروی مذکور که پردنیزولون نام دارد، دارای خواص ضدالتهابی است و قادر به سرکوب دستگاه ایمنی بدن است. پردنیزولون کمک می‌کند تا تورم، قرمزی، خارش، و واکنش‌های حساسیتی کاهش یابند. همچنین این دارو در درمان بیماری‌های گوناگونی مانند نفروتیک، آسم، آرتریت، نارسایی آدرنال، مشکلات پوستی و حساسیت شدید کاربرد دارد. البته داروی یادشده دارای برخی عوارض جانبی است و از جمله باعث پولی استخوان،افزایش فشار خون و برخی عوارض گوارشی می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------