تشکیل جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی برای بررسی کیک‌های مشکوک



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کیک‌های مشکوک
معاون کل وزارت بهداشت از تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای بررسی بیشتر ابعاد توزیع کیک‌های مشکوک خبر داد و گفت: این جلسه امروز (۲۳ آذرماه) با حضور دستگاه‌های ذی ربط برگزارو نتایج ان متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه  مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: کیک‌هایی در برخی استان‌ها دیده شده که مربوط به کارخانه یا پخش‌کننده آن نبوده است زیرا امکان ندارد که قرص و کپسول در حرارت بالا یا فرآیند ساخت کیک سالم باقی بماند.

 

وی در ادامه اظهارکرد: موارد گزارش شده در حال بررسی است و فعلا هیچ اثری از قرص برنج درون کیک‌های مشکوک مشاهده نشده است. امروز رأس ساعت ۱۴ قرار است جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود و نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک منشأ این نوع کیک‌های مشکوک شناسایی می‌شود و اطلاعات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد. مراقبت‌های لازم در زمینه سلامت مواد غذایی و کارخانجات صنایع غذایی به خوبی انجام گرفته و نظارت‌ها با دقت بالایی بوده است.

 

حریرچی افزود: توزیع این نوع کیک‌های مشکوک از زنجیره‌های رسمی مشاهده نشده است و بررسی ابعاد این موضوع نشان می‌دهد که نظیر این اتفاق در کشورهای همسایه هم رخ داده است.

 

وی سپس در خصوص منابع پایدار در حوزه سلامت اظهار کرد: یکی از این منابع، مالیات بر سیگار است که درآمد زیادی را برای کشور به همراه دارد البته هزینه‌های ناشی از استعمال دخانیات به‌طور مستقیم ۳۰ هزار میلیارد تومان و به‌طور غیرمستقیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که افزایش مالیات در خرده‌فروشی یکی از راه‌های مقابله با مصرف دخانیات است و می تواند میزان دسترسی نوجوانان و جوانان را به انواع محصولات دخانی کم کند.

 

حریرچی در خاتمه گفت: منابع پایدار یکی از بخش‌های مهم و موضوعات اولویت‌دار در دولت است که از سطح مطلوب ما هنوز فاصله داریم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------