تولید قرص ضدبارداری با تاثیر یک ماهه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,قرص ضدبارداری
محققان قرص ضدبارداری جدیدی ساختند که با یک بار استفاده تاثیر خود را تا یک ماه حفظ می‌کند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی «مدیکال نیوز تودی»، بنابر تخمین‌ها هرساله ۹٪ از زنان آمریکایی با وجود استفاده از قرص‌های ضدبارداری، باردار می شوند. علاوه بر این، برای تأثیرگذار بودن این قرص‌ها، فرد باید به طور روزانه و ترجیحا سر یک ساعت مشخص از آن‌ها استفاده کند. رعایت این الگو کار دشواری است و بسیاری از افراد را از استفاده از این روش منصرف می‌کند. تا جایی که به گزارش سازمان بهداشت جهانی  ( WHO )  ۲۱۴ میلیون خانم که مایل به جلوگیری از بارداری هستند، از روش‌های مدرن پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌کنند.

 

حال محققان جایگزین جدیدی را برای قرص‌های ضدبارداری رایج ارائه کرده‌اند که تنها یک بار استفاده از آن‌ در ماه، کفایت می‌کند. به گفته پژوهشگران، در این داروی ماهانه جدید داروی ضد بارداری لوونورژسترول به تدریج و در طی ۴ هفته در بدن فرد آزاد می‌شود.

 

آزمایش این قرص بر روی خوک‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته است.

 

به گزارش محققان، محتویات این قرص در حدود ۲۸ روز با سرعتی ثابت در بدن آزاد شده و میزان داروی شناسایی شده در جریان خون خوک ها تقریباً با مقدار مصرف قرص‌های روزانه لوونورژسترول در انسان برابری می‌کرد. در حالی که اثر دارو در قرص‌های روزانه پس  از ۲۴ ساعت محو می‌شود، سطح لوونورژسترول آزاد شده توسط این قرص جدید تقریباً تا یک ماه ثابت ماند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------