اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نخستین ربات جراحی مفصل ران



نخستین عمل جراحی تعویض مفصل ران با کمک یک ربات در بیمارستان جیشیتان پکن این هفته انجام شد. 

به گزارش  فارس به نقل از شینهوا، نخستین عمل جراحی تعویض مفصل ران با کمک یک ربات در بیمارستان جیشیتان پکن این هفته انجام شد.

 

بیمار این عمل جراحی سالها به دلیل بیماری آندمیک کاشین-بک که منجر به سایش شدید و بدشکلی مفصل لگن می‌شود، دچار درد و زخم لگن شده بود.

 

عمل جراحی به کمک ربات که توسط جراح بیمارستان ژو ییکسین در پکن انجام شده است، با ایجاد دستیابی به موفقیت‌های فنی در انتخاب مناسب‌ترین موقعیت شخصی پروتز برای بیمار، مفصل ران را جایگزین کرد و زاویه انحراف کاشت را کمتر از یک درجه کنترل کرد.

 

به گفته ژو، این ربات بطور پویا آناتومی بیمار و همچنین رابطه ستون فقرات باسن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برنامه ریزی جراحی را دقیقاً طبق برنامه ریزی صورت داده است.

 

به عنوان نخستین ربات جراحی کشور برای تعویض مفصل ران، به طور مستقل توسط تیم ژو و تیناوی، یک شرکت فناوری چینی ساخته شد که در زمینه توسعه ربات های جراحی ارتوپدی تخصص دارد.

 

این تیم به سرپرستی ژو همچنین ربات‌های جراحی هوشمند دیگری را نیز در زمینه تعویض مفصل زانو و اصلاح ناهنجاری اندام‌های تحتانی توسعه داده است.

 

ژو گفت: حدود 300 هزار  عمل جراحی تعویض مفصل ران در سال ۲۰۱۸ در چین انجام شده که هر سال با افزایش 10 تا 15 درصدی همراه است.

 

او معتقد است که جراحی‌های با کمک ربات در سراسر کشور رواج می‌یابد و به درمان‌های دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر برای بیماران کمک می‌کند.

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ربات جراحی

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ربات جراحی
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------