اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

فست فودهای خطرناکی که هرگز نباید سفارش دهیم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,فست فود

 تا به حال شده به رستورانی بروید که بعد از سفارش دادن، پشیمان شوید به این علت که مواد غذایی تازه نبوده‌اند؟ در فست‌فودها تشخیص تازه‌ نبودن مواد، به علت داشتن ادویه‌های فراوان، به آسانی رستوران‌ها نیست.

 

 ریدرز دایجست در مطلبی نوشته، گاهی اوقات به علت خوردن همین غذاهای پر ادویه ممکن است مسموم شویم؛ ولی نمی‌دانیم مشکل دقیقا از کدام مواد غذایی‌ بود که خوردیم. «ایرنا زندگی» لیست‌ غذاهایی را که، به گفته گارسون‌های فست‌فودها، بهتر است سفارش ندهیم را گردآوری کرده که باهم می‌خوانیم.                                                              

 

۱. انواع سالادها سبزیجات

حدود ۵ سالی است که در فست‌فودها به منوی غذاها، سالادها را هم به منظور داشتن غذاهای سالم اضافه کردند. غذاهایی که سرخ کردنی نباشند و برای کودکان و سالمندان هم مناسب باشند؛ اما به توصیه گارسونی که به مدت ۲ سال در ۲ مرکز بزرگ فست‌فود کار می‌کرده انواع سالادها را به علت اینکه با دست شسته و خرد می‌شوند ابدا سفارش ندهید؛ زیرا موضوع عدم رعایت بهداشت مطرح است.

 

۲. بزرگ‌ترین سایز سیب‌زمینی سرخ کرده

وقتی که به غذاها و قیمت‌های منو نگاه می‌کنید و می‌خواهید سفارش بدهید سعی ‌کنید گول قیمت کمتر و سایز برزگ‌تر را نخورید. نیکی، کسی که چند وقتی در یک فست‌فود کار می‌کرد، می‌گوید: «من تازه متوجه شدم هیچ کسی همه بشقاب بزرگ سیب‌زمینی سرخ کرده را نمی‌خورد. اگر هم بخورد باعث می‌شود از آن زده شود و دیگر حال خوب بعد از سیر شدن را ندارد». بله کاملا درست است، شما یک ظرف بزرگ سفارش می‌دهید که از جنبه اقتصادی برای‌تان کم‌تر حساب شود؛ ولی شما فقط به اندازه همان ظرف کوچک‌تر می‌خورید.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,فست فود

۳. ماکارونی و پنیر

به گفته یکی از کارکنان یک فست فود: «آنها همیشه ماکارانی‌ها را از قبل آماده می‌کردند؛ نه صبح همان روز بلکه شاید هفته پیش، زمانی که شما سفارش می‌دهید فقط ماکارانی ها را با پنیر گرم می‌کنند و در ظرف‌های کلاسیک زیبا سرو می‌کنند». همه ما می‌دانیم که اکثر غذاهای فست‌فودها از قبل آماده هستند ولی ماکارانی این خاصیت مواد نگه دارنده را در زمان پخته شدن ندارد و اگر در روزهای قبل آماده شده باشد می‌تواند همان دلیل مسمومیت‌ باشد.

 

۳. سالادهای تُن ماهی دار

تن‌ماهی به علت مواد نگهدارنده‌ای که دارد باید قبل از مصرف، در داخل ظرف آکبند خودش ۲۰ دقیقه در آب جوش بجوشد و بعد سرو شود. در صورت هر گونه سهل انکاری و بی توجهی به تاریخ کنسرو ممکن است حتی منجر به مرگ شود. پس لطفا در رستوران‌ها و فست‌فودها تن ماهی نخورید. به گفته یکی از کارکنان فست‌فودهای معتبر: «آنها هفته‌ای یکبار تن‌ ماهی بدون مواد نگهدارنده درست می‌کردند» این یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که یک فست‌فود می‌تواند انجام دهد؛ زیرا بدون مواد نگهدارنده، گوشت ماهی به سرعت اکسید می‌شوند.

 

۴. میوه‌ها و سبزیجات تزئینی

برخی از فست‌فودها در سرو غذاها از میوه‌ها و سبزیجات برای تزئین بشقاب استفاده می‌کنند و همانطور که گفته شد فقط برای تزئین هستند؛ زیرا برای زیباتر شدن به آنها گارنیش می‌زنند که براق‌ و خیره‌کننده باشند. گارنیش برای هضم در معده، روده و کبد مشکلاتی را ایجاد می‌کند. بهتر است به سبزیجات و میوه‌های زیبای کنار بشقاب‌تان فقط نگاه کنید.

 

۵. ساندویچ‌های ماهی

در رستوران‌ها، اغلب غذاهای دریایی جزو غذاهای سالم هستند؛ ولی نه در فست‌فودها. کاریتی، کسی که در شمال کارولینا زندگی می‌کند و گارسون فست‌فود است می‌گوید: «شاید مردم ندانند، ساندویچ ماهی یکی از ناسالم‌ترین‌های منو فست‌فودهاست». از سفارش دادن میگوسوخاری و انواع دیگر غذاهای دریایی در فست‌فودها پرهیز کنید. یکی از دلایل این است که، غذاهای دریایی بو و طعم خاصی دارند که نمی‌شود همراه با روغن‌های دیگر غذاها سرخ کرد و کاری که آشپزهای فست‌فودی انجام می‌دهند این است که روغن مخصوص ماهی و میگو را تا هفته‌ها و ماه‌ها عوض نمی‌کنند.

 

آن چیزی را سفارش دهید که همه تعریف می‌کنند

هر رستوران و فست‌فودی به یکی از غذاهایش خیلی معروف است. شما هم سعی کنید همان را سفارش دهید؛ زیرا پر سفارش است و کمتر امکان دارد مانده باشد و این موضوع که، اکثر اغذیه‌ فروشی‌ها بر روی غذایی که با آن معروف شده‌اند، ریسک نمی‌کنند.

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------