باکتری که برای ضدعفونی به کمک آنتی بیوتیک‌ها می آید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آنتی بیوتیک‌
بدن انسان میزبان میلیاردها باکتری است که برخی از آنها می توانند خواص درمانی و ضدعفونی کننده داشته باشند و در این زمینه به آنتی بیوتیک ها کمک کنند. به تازگی یک باکتری جدید با این قابلیت شناسایی شده است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، باکتری کمک کننده به مقابله با عفونت ها، توسط محققان پرتغالی و آمریکایی شناسایی شده و Klebsiella michiganensis نام دارد.

 

باکتری مذکور هم برای پاکسازی برخی عفونت ها موثر است و هم می تواند برای جلوگیری از ابتلای بدن به عفونت های مختلف کارساز باشد.

 

 

 

اگر چه آنتی بیوتیک ها بهترین و موثرترین شیوه دفاعی در برابر عفونت ها هستند، اما آنها با بمباران بافت های داخلی بدن علاوه بر باکتری های بد، باکتری های خوب را هم از بین می برند. باکتری Klebsiella michiganensis می تواند در جهت مقابله با این مشکل موثر واقع شود و عفونت های مخرب را بدون از بین بردن باکتری های مفید از بین ببرد.

 

باکتری Klebsiella michiganensis معمولا در روده انسان فعال است و تعداد آن اندک است، اما برای مقابله با باکتری های خطرناکی مانند E. coli و Salmonella موثرتر عمل می کند. ممکن است این باکتری در آینده برای تولید داروهای موثرتری به کار گرفته شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------