شمار قربانیان کرونا به ۳۰۴ تن رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
وزارت بهداشت چین بامداد یکشنبه اعلام کرد با مرگ ۴۵ نفر دیگری از مبتلایان به کروناویروس در روز گذشته، شمار قربانیان این بیماری به ۳۰۴ تن رسید. 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت بهداشت چین بامداد یکشنبه اعلام کرد که در روز گذشته ۲ هزار و ۵۹۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس جدید تایید شده و ۴۵ نفر دیگر از افراد مبتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع ۳۰۴ نفر جان باخته‌اند.

 

همه موارد جدید گزارش شده از ابتلا به این بیماری در روز گذشته در استان هوبی بوده است.

 

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه، ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰  اعلام کرد که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (CFR) در حدود ۲ درصد تخمین زده می‌شود اما در عین حال این سازمان تصریح کرد که این یک برآورد خیلی زود و موقتی است که ممکن است تغییر کند.

 

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

 

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

 

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند. 

 

 ایرنا  

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------