هنگ‌کنگ اولین مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
اگرچه تاکنون مناطق تابع دولت مرکزی چین از تبعات اقتصادی-سیاسی همه‌گیر شدن کرونا معاف بودند؛ ثبت یک مورد مرگ ناشی از آلودگی به این ویروس در هنگ‌کنگ، می‌تواند شرایط آنها را بحرانی کند. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، هنگ‌کنگ که از دولت‌شهرهای تحت کنترل دولت مرکزی چین است؛ نخستین مورد فوت در اثر آلودگی به ویروس کشنده کرونا را ثبت کرد.

 

متوفی مردی ۳۹ ساله است که ماه میلادی گذشته (ژانویه) سفری به شهر «ووهان» چین به عنوان کانون انتشار این ویروس داشته است.

 

با توجه به اینکه روز یکشنبه نیز مردی ۴۴ ساله به دلیل آلودگی به این ویروس در کشور فیلیپین جان باخت، این دومین مورد منجر به فوت در خارج از قلمرو چین مرکزی است.

 

در مجموع ۴۲۰ نفر در اثر ذات‌الریه ناشی از آلودگی به کرونا فوت کرده‌اند حال آنکه شمار افراد آلوده که اغلب چینی هستند به ۲۰ هزار و ۴۳۸ نفر می‌رسد که از این تعداد، ۱۵۱ مورد ساکن ۲۳ کشور دیگر جهان هستند.

 

گفتنی است برخی کشورها سفر و مراوده با چین مرکزی را محدود کرده‌اند حال آنکه مناطق تابع مانند هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان از این ملاحظات مستثنی هستند.

 

اما با توجه به اینکه هنگ کنگ از هاب‌های مهم اقتصادی شرق آسیا است، احتمالاً تحت شرایط به وجود آمده با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد.

 

در حال حاضر، ژاپن یک کشتی هنگ‌کنگی حامل ۳ هزار و ۷۰۰ مسافر را به دلیل تشخیص یک مورد آلوده به ویروس کرونا، قرنطینه کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------