اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

بلایی که یکجانشینی به سرتان می‌آورد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,افسردگی
یک مطالعه هشدار داده است، کودکانی که روزانه ساعت‌ها بی‌تحرک هستند، در سنین نوجوانی گرفتار افسردگی می‌شوند.

به گزارش  فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نوجوانانی که ساعت‌ها بی تحرک در یک مکان می‌نشینند، ممکن است در سنین جوانی دچار افسردگی شوند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,افسردگی

 

محققان با بررسی چند هزار نوجوان دریافتند، هر یک ساعت یک‌جا نشینی به میزان قابل توجهی ریسک بروز افسردگی را افزایش می‌دهد و تبعات جبران‌ناپذیری برای سلامت روان در پی دارد.

 

محققان سطح فعالیت ۴۲۰۰ جوان بین ۱۲ تا ۱۶ سال را ردیابی کردند و سپس آنها را در مورد سلامت روانشان در بزرگسالی مورد پرسش و پاسخ قرار دادند و درنهایت مشخص شد، افسردگی و اختلال سلامت روان سهم افرادیست که از فعالیت فیزیکی فاصله می‌گیرند.

 

کارشناسان این پژوهش از دانشگاه بریستول تأکید می‌کنند، علاوه بر افسردگی، زیاد نشستن، ریسک ۳۵ بیماری‌های جدی و خطرناک را افزایش می‌دهد، زیرا حرکت کردن و راه رفتن، رمز تنظیم پروتئین‌ها، ژن‌ها و سایر سیستم‌هایی است که احتمال بیماری‌ها را پایین می‌آورند.

 

جوزف هایز، نویسنده ارشد مطالعه  از  موسسه‌هایUCL و Camden و Islington NHS Foundation Trust افزود: بسیاری از ابتکارات باعث تقویت ورزش در جوانان می‌شوند، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که باید به فعالیت سبک نیز توجه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------