اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش تلفات کرونا در چین به ۲۳۴۵ نفر/مرگ نخستین بیمار در ایتالیا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
مقامات چین از افزایش تلفات کرونا در این کشور به ۲۳۴۵ نفر و منابع ایتالیایی از مرگ نخستین بیمار مبتلا به این ویروس در شمال این کشور خبر دادند.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقامات چین اعلام کردند که تا پایان روز جمعه ۲۳۴۵ نفر در این کشور بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

 

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که روز جمعه در استان «هوبی» کانون اصلی شیوع کرونا، ۱۰۹ نفر دیگر جان باختند و مجموع قربانیان این ویروس به ۲ هزار و ۳۴۵ نفر رسید.

 

بر اساس این گزارش، روز جمعه ۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کرونا نیز ثبت شده است و آمار افراد مبتلا به کرونا از ابتدا تاکنون به ۷۶ هزار و ۲۸۸ مورد رسید.

 

این در حالی است که روز پنج شنبه ۸۸۹ مورد از ابتلا به کرونا گزارش شده بود که آمارها از کاهش روند ابتلا به این ویروس در چین حکایت دارد.

 

همچنین در کره جنوبی فقط در روز جمعه ۱۴۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد که با این آمار، شمار مبتلایان در این کشور به ۳۴۶ نفر و جانباختگان به ۲ نفر رسید.

 

از سوی دیگر، خبرگزاری ایتالیا از مرگ نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهر «پادوا» واقع در شمال این کشور خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، این بیمار ۷۸ ساله روز جمعه براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت تا نخستین مورد از مرگ و میر به خاطر این ویروس در ایتالیا ثبت شود.

 

به دنبال شیوع کرونا در شمال ایتالیا مقامات این منطقه دستور تعطیلی مدارس و اماکن عمومی در ۱۰ شهر را صادر کردند.

 

ویروس کرونا که شروع آن از شهر ووهان در استان هوبی چین بوده است در چند کشور دیگر از جمله کره جنوبی، ژاپن، فیلیپین، آمریکا، فرانسه و ایران هم مشاهده شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------