مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا در مازندران/دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در هرمزگان بستری هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, بیماری کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد:یک نفر بر اثر ابتلا به بیمای کرونا (corona) ویروس در استان مازندران فوت کرد. 

 به گزارش موج، سید عباس موسوی با تائید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان، اظهار کرد:مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان شهرستان تنکابن تائید شد.

 

او افزود :جسد این شخص تا اعلام غایی نتیجه آزمایش های کرونا ویروس در سردخانه مراقبت می شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

 

موسوی عنوان کرد :آمار ابتلا به بیماری کرونا ویروس در کشور از طریق ارتباطات وزارت بهداشت بعد از انجام آزمایش های تشخیصی اعلام می شود.

 

او با بیان این که بیماری کرونا ویروس تشابه زیادی به آنفلوانزا و سرما خوردگی دارد، ادامه داد:تا به حال آزمایشات مثبت کرونا (corona) در شهروندان مازندرانی دریافت نشده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:آزمایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس تنها از اشخاص مشکوک به این بیماری گرفته می شود.

 

دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در هرمزگان بستری هستند

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به توضیح اقدامات صورت گرفته در خصوص دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا پرداخت.

 

 

فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، ضمن تکذیب شایعات پخش شده در فضای مجازی، اظهار کرد: دو بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های شهید محمدی بندرعباس و پیامبر اعظم قشم بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه در صورت مثبت شدن بیماری به ویروس کرونا اطلاع رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه انتقال این بیماری تماس با اشیاء یا محیط آلوده و فرد بیمار است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بیماری ممکن است از راه تنفس نیز از فرد بیمار به فرد سالم منتقل شود، خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله بیش از یک متر با فرد بیمار ضروری است.

 

وی از همه هرمزگانی خواست از سفر و حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی و شلوغ خودداری کنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------