منبع کرونای جدید در ایران مشخص شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونای جدید
وزیر بهداشت از توزیع مجانی بسته های ویژه مبارزه با کروناویروس (Coronaviruses) حاوی ماسک، مایع ضدعفونی کننده و بروشورهای آموزشی در بین خانواده های قم خبر داد. 

  دکتر سعید نمکی با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده در ستاد فنی اجرایی مقابله با کرونا، در مورد کمبودهای ماسک در کشور و تدابیر اتخاذ شده در این زمینه، خاطرنشان کرد:متأسفانه ماسک و بعضی مواد شوینده (Detergent) و ضد عفونی کننده (antiseptic) با کمبود رو به رو بودند و این مسئله هم به علت هجمه بی شمار مردم برای خرید این مواد و البته بی انصافی دلال ها است که پیوسته دلال وضعیت سخت مردم هستند و نان شان در همین گرفتاری هاست.

 

او تأکید کرد:ما از مدتها قبل ذخیره ماسک داشتیم و روز قبل همچنین بطور جدی با کمک مقامات امنیتی و قضایی به این مسئله ورود کردیم. امروز نیز این پیام را به مردم شهر قم می دهم که برای تمامی خانواده های قم ماکزیمم تا پایان امشب پکیجی را آماده می کنیم که حاوی تعدادی ماسک و مایع ضدعفونی کننده و بروشور و پمفلت آموزشی است. این برنامه سپس برای سایر خانواده ها هم اجرا خواهد. براین اساس از امروز ماسک رایگان در این شهر توزیع خواهد شد.

 

وزیر بهداشت در مورد ژنوتایپ کروناویروس (Coronaviruses) در ایران اظهار کرد:بررسی هایمان در این زمینه ما را به این سمت سوق داد که این ویروس همان کرونای جدیدی است که در ووهان چین مشاهده شده است.

 

او همینطور در مورد منشاء این بیماری در کشورمان گفت:بر اساس بررسی هایمان منبع ویروس را پیدا کردیم که از ناقلین چینی بوده است و موردهای آن در حال معلوم شدن است. همچنین یکی از فوتی ها در قم بازرگانی بود که از طریق پروازهای غیرمستقیم سفرهایی به کشور چین داشته است.

 

 

  ایسنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------