ویروس کرونا ۵ تا ۹ روز بر روی سطوح زنده می ماند/ علائم کرونا ویروس تدریجی است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
متخصص بیماری های عفونی گفت: ویروس کرونا از پنچ تا ۹ روز بر روی سطوح می تواند زنده بماند و عمر این ویروس بر روی سطوح شیشه ای و صاف بیشتر و همچنین قابلیت انتقال بالایی دارد. 

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کرونا یکی از ویروس های ایجاد کننده سرماخوردگی است و ۱۰ الی ۱۵ درصد ویروس های سرماخوردگی، کرونا ویروس ها هستند اظهار کرد: سه ویروس از نوع کرونا ویروس ها در طی سالیان اخیر اپیدمی شده است که شامل سارس، مرس و کوید ۱۹ یا همان کرونا ویروس جدید است و از آنجایی که کرونا ویروس نوع جدیدی از ویروس هاست لذا افراد نسبت به آن ایمنی ندارند.

 

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد انتشار ویروس وجود ندارد افزود: کرونا ویروس براساس قطرات تنفسی و از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم انتقال می یابد و اگر ترشحات فرد آلوده به ویروس روی سطوح بماند می تواند از طریق تماس منتقل شود.

 

متخصص بیماری های عفونی در خصوص زمان دقیق زنده ماندن ویروس کرونا بر روی سطوح یادآور شد: این ویروس از پنچ تا ۹ روز بر روی سطوح می تواند زنده بماند و عمر این ویروس بر روی سطوح شیشه ای و صاف بیشتر و همچنین قابلیت انتقال بالایی دارد.

 

یعقوبی با اشاره به متوسط شیوع بیماری براساس دو مقاله خارجی یادآور شد: بیشترین قشر درگیر گروه سنی ۵۰ سال هستند و براساس شواهد ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان درگیر با این ویروس می شوند.

 

وی با بیان اینکه این ویروس در افراد با بیماری زمینه ای عارضه ایجاد می کند، گفت: افرادی که دچار ضعف ایمنی، بیماری های قلبی، ریوی، دیابت، افراد دیالیزی و افرادی که شیمی درمانی دریافت می کنند گروه های پرخطر این ویروس هستند.

 

متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه این ویروس در کودکان زیر ۱۰ سال بصورت خفیف بروز می یابد، گفت: علائم کرونا ویروس تدریجی است و بیماری با علائم بدن درد، تب، خستگی، سرفه خشک بروز می کند؛ بنابراین بیمارانی در بیمارستان بستری می شوند که دچار عفونت ریوی و تنگی نفس ناشی از ابتلا به این ویروس باشند.

 

یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: حدودا ۱۰ روز طول می کشد که علائم بیماری در افراد مشخص شود، بنابراین افراد با خودمراقبتی و رعایت توصیه های تعذیه ای می تواند در پیشگیری و مقابله با این ویروس کمک شایانی کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------