یک واکسن دیگر در انتظار آزمایشات انسانی "کرونا ویروس" قرار گرفت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن کرونا
رقابت برای ساخت واکسن قطعی "کرونا ویروس" همچنان ادامه دارد و یک شرکت داروسازی دیگر در آمریکا هم اعلام کرد که امیدوار است داروی قطعی بیماری "کووید ۱۹" را به ارمغان جهانیان آورد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، چندی پیش شرکت "نواواکس"(Novavax) اعلام کرد که سعی دارد واکسن "کرونا ویروس" را بسازد. پس از اعلام این خبر، سهام آن طی یک روز ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 

حال این شرکت زیست فناوری آمریکایی در یک نشست مطبوعاتی خبر داد که در تلاش‌های خود برای تولید یک واکسن برای "کرونا ویروس" پیشرفت‌هایی داشته است.

 

شرکت "نواواکس" اعلام کرد که در حال کار و تحقیق روی چند واکسن و آزمایش آن‌ها روی حیوانات است و امیدوار است این تلاش‌ها به آزمایشات فاز انسانی منجر شود.

 

انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها در پایان بهار سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شود. با اعلام این خبر سهام شرکت "نواواکس" ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

"استنلی اک"( Stanley Eck) مدیرعامل "نواواکس" اظهار کرد: ما در گذشته روی انواع دیگری از خانواده کرونا ویروس از قبیل "مرس" و "سارس" کار کرده‌ایم.

 

وی افزود: شرکت ما امیدوار است آزمایشات انسانی واکسن "کرونا ویروس"در ماه مه یا ژوئن آغاز شود.

 

در حال حاضر شرکت‌های دیگر هم در تلاش هستند که واکسن "کرونا ویروس" را بسازند. به عنوان مثال،  شرکت "مدرنا"(Moderna) خبر داد که نسخه آزمایشگاهی واکسن کرونا ویروس را برای آزمایشات اولیه به مسئولان عالی سلامت آمریکا ارسال کرده است. شیشه‌های کوچک این واکسن به "موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا"(NIAID) ارسال شده‌اند. به اعلام این خبر، سهام شرکت مدرنا ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

با همه این تفاسیر، احتمالا بهترین روش درمانی برای کروناویروس توسط شرکت زیست‌فناوری "گیلید"(Gilead)  مستقر در ایالات متحده ارائه شود.

 

زیرا سازمان جهانی بهداشت (WHO) از پتانسیل این دارو برای مقابله با کرونا ویروس خبر دادند و اظهار داشتند که داروی ضد ویروسی به نام "رمدسیویر"(remdesivir) که توسط "گیلید" و پیشتر برای بیماری ابولا توسعه یافته بود، ممکن است تنها داروی اثربخش در معالجه بیماری "کووید ۱۹ " باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------