شناسایی ۱۴ مورد جدید کرونا در اصفهان/ ۴۴ ابتلا و ۲ نفر فوت شده‌اند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان را اعلام کرد.

 آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان تا امروز (دوازدهم اسفند) به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه امروز ۱۴ مورد جدید در استان اضافه شده است، گفت: این موارد مربوط به شهرستان های اصفهان، نایین، نجف اباد و شهرضا است که هفت نفر زن و هفت نفر مرد هستند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ۶ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان از بیمارستان ترخیص شده و مابقی بستری هستند.

 

نجیمی اظهار کرد: تاکنون، علاوه بر اصفهان، شهرستان های مبارکه، گلپایگان، نطنز، فلاورجان، خوانسار، خمینی شهر، نجف آباد، لنجان و سمیرم درگیر این بیماری اعلام شده بودند و موارد قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

 

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری تغییری نکرده است و تاکنون تنها ۲ نفر در اصفهان در اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

 

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون ۸۹ هزار و ۷۳۹ نفر را درگیر کرده و بالغ بر ۳ هزار تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از ۶۰ کشور را آلوده کرده است و در ایران از حدود ۱۰ روز پیش اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد که براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، در مجموع ۱۵۰۱ نفر ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید ثبت شده است که متاسفانه ۶۶ نیز جان باختند. تعداد بهبودیافتگان این بیماری ۲۹۱ تن اعلام شده است.

 

بیماری کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

 

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۴۴ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

اقدامات حمایتی دولت، وزارت بهداشت و سایر ارگان ها کماکان ادامه دارد. وزارت بهداشت به مردم هشدار می دهد که هیچ جا امن تر از خانه‌ها و شهرهای خودمان برای مقابله با کرونا نیست. با کاهش ترددها و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی احتمالا تا ۸۰ درصد زنجیره انتقال قابل حذف خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------