اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آیا مصرف آنتی‌بیوتیک در درمان ویروس کرونای جدید موثر است؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آنتی‌بیوتیک
با شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، افراد بسیاری نگران شده‌اند و در مورد این ویروس، پرسش‌های متعددی دارند. یکی از این پرسش‌ها، در مورد اثربخشی آنتی‌بیوتیک‌ها روی این ویروس است. 

به گزارش خبرآنلاین، بنا به گفته متخصصان درمان و بهداشت، آنتی‌بیوتیک‌ها نمی‌توانند ویروس کرونای جدید را از بین ببرند.

 

 آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها استفاده می‌شوند. آنها باکتری‌های بیماری‌زا را از بین برده یا جلوی تکثیر آنها را می‌گیرند و بدین ترتیب عفونت‌های ایجاد شده را درمان می‌کنند.

 

اما ویروس کرونای جدید (۲۰۱۹-nCoV)، همانطور که از نامش پیداست، ویروس و یکی از انواع ویروس‌های کروناست که داروهای آنتی‌بیوتیک روی آنها کارگر نیستند.

 

اما گاهی اوقات در بیمارستان به فرد مبتلا به ویروس کرونای جدید، آنتی‌بیوتیک داده می‌شود تا عفونت‌های باکتریایی دیگر که با عفونت ناشی از این ویروس همراه هستند، درمان شوند و شدت بیماری فرد مبتلا را بالا نبرند.

 

با اینحال محققان در استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک بسیار احتیاط می‌کنند. زیرا بنا بر تحقیقات متعدد مشخص شده که آنتی‌بیوتیک می‌تواند از عملکرد سیستم ایمنی بدن بکاهد. در تحقیقی که محققان دانشگاه ام‌آی‌تی و هاروارد روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند مشخص شد، از توانایی سلول‌های سیستم ایمنی بدن موش‌ها در مبارزه با عفونت‌ها، پس از مصرف آنتی‌بیوتیک کاسته شد.

 

اگرچه آنتی‌بیوتیک‌ها برای مقابله با باکتری‌های بیماری‌زا به کمک سیستم ایمنی بدن می‌آیند، آنها عوارض جانبی متعددی، از جمله حذف باکتری‌های «خوب» و ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن، از خود به جا می‌گذارند.

 

از طرفی در حال حاضر با نبود داروهای مناسب درمان ویروس کرونای جدید، محققان و پزشکان، در مبارزه با این بیماری، به سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا متکی هستند و فرد با کمک سیستم ایمنی بدن قوی می‌تواند جان سالم به‌در برد.

 

به گزارش خبرآنلاین، برای مقابله با این ویروس توصیه می‌شود از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------