زالی: مردم هنوز ملاحظات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,زالی
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: با توجه به هشدارهای داده شده و شرایط اخیر انتظار داشتیم که میزان ترددها در سطح شهر کاهش محسوسی داشته باشد اما شرایط آنگونه که انتظار داشتیم نبود و این مساله نشان دهنده این است که هنوز مردم به طور جدی ملاحظات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. 

علیرضا زالی روز  چهارشنبه در نشست اعضای ستاد عملیات مقابله با کرونا افزود: طی روزهای اخیر شاهد موارد جدیدی از این بیماری در سطح شهر تهران بودیم که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، گر خواهان کاهش آمار ابتلاء و موارد ارجاعی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم باید موارد بهداشتی را که بارها و موکدا در حال اعلام است جدی گرفته و رعایت کنیم.

 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی با اشاره به چندین گشت صورت گرفته در سطح شهر طی روزهای اخیر تصریح کرد:  کاهش حضور و ترددها در سطح شهر باید به طور قابل توجهی چشمگیر باشد ولی به نظر آن چیزی که در سطح شهر می‌بینیم، نیازمند مداخلات بیشتری است که امیدواریم با اقدامات مؤثرتر در این زمینه بتوانیم در جهت کاهش بار بیماری اقدام کنیم.

 

زالی با تقدیر از عملکرد کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال ارائه خدمات هستند، گفت: اگر می‌خواهیم برای تقدیر از این عزیزان کاری کنیم باید در جهت کاهش بار کاری و کاهش ارجاعات به بیمارستان‌ها اقدام کنیم که تنها راه آن رعایت دستورات بهداشتی است که مرتب در روزهای اخیر تکرار شده است.

 

به گزارش ایرنا، تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

 

به گفته علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------