تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال/تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکترا/اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سه استان اصفهان، قم و گیلان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سعید نمکی
وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال خبر داد. 

به گزارش ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مصوبات این جلسه گفت: از مردم تشکر می کنم که به توصیه های ما گوش داده و از برخی هموطنان بیخیالیکه  از خط قرمز عبور کرده و هم برای مردم وخودشان دردسر ایجاد کرده اند گله مند هستم.به 

 

وی ادامه داد: امروز مصوباتی در نشست چند ساعته ستاد مقابله با کرونا داشتیم اولین مصوبه تصویب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بود که با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد، هلال احمر و نظام پزشکی انجام می شود این طرح می تواند از طرح های موفقی باشد که تاکنون اجرا کرده ایم و می تواند کمک کند تا موارد آلوده به ویروس را تشخیص و از افراد سالم جدا و ایزوله کرده و موارد درمانی را برای آنها در نظر بگیریم. 

 

وی ادامه داد: دیروز در نشست چندساعته که دیروز برگزار شد این طرح به شدت مورد تایید کارشناسان بود و اعلام کردند که می تواند یکی از موفق ترین طرح ها باشد با تحربه ای که ما در اجرای طرح های سنگین ملی داشتیم می توانیم در کوتاه کردن شیوع کرونا کمک کنیم

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال از دیگر مصوبات ما بود اما از مردم خواهش می کنم این را به عنوان فرصت برای سفر نپندارند برای این که مصوبه بعدی ما این است که از تردد ها جلوگیری کنیم مردم در خانه بمانند و عرایض ما را جدی بگیرند.

 

نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد دولت الکترونیک را توسعه و ایاب و ذهاب را به حداقل برسانیم و از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم و قرار شد جلسات مسئولان نیز از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود.

 

وی ادامه داد: اولویت استخدام پرستاران و تبدیل وضعیت آنها از دیگر مصوبات ما بود. برای پرستاران و پیراپزشکانی که داوطلبانه در بخش بیماران کرونا خدمت می کنند اولویت استخدام قرار داده ایم.

 

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا پول و اسکناس را از چرخه مسافربری خارج کرده تا مشکلاتی برای شیوع بیماری ایجاد نکند همچنین مقرر شد متصدیان پمپ بنزین ها را نیز افزایش دهیم تا مردم برای بنزین زدن اقدام نکنند و متصدیان برای آنها بنزین بزنند. 

 

وی درباره طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: قرار شد با ویدئو کنفرانسی که با مسئولان شهرهای بزرگ داشتیم از استانهای گیلان، قم و اصفهان این طرح را آغاز کنیم. راهکار ما مراجعه به درب منازل نیست. زمانی که ما ابزاری به عنوان پرونده الکترونیک داریم دلیلی نمی بینیم که به درب منازل افراد برویم. همچنین سامانه ای تهیه شده و با شیوه خود اظهاری، سوال و جواب و یا تلفن موارد مشکوک در این سامانه را شناسایی و ثبت کنیم و مراقبان سلامت و کادر بهداشت و درمان در کنار نیروهای بسیج پزشکی این موارد ثبت شده را به اطلاع پزشک مرکز می رسانند و پزشک دستور دعوت از این افراد را می دهد و مواردی که نیازمند ارجاع هستند به مراکز اصلی ارجاع شده و این افراد بررسی شده و چنانچه نیازمند دارو باشند به آنها ارائه شده و تحت نظارت قرار می گیرند و چنانچه نیازمند بستری باشند نیز به یک مرکز درمانی معرفی می شوند. 

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: موارد استثنایی که فرد قادر به جابجایی نیست و یا فرد آلوده ای در منزل بوده و نمی توانیم دیگر اعضای خانواده را جابجا کنیم همکاران ما با لباس های مخصوص افراد را به بیمارستان منتقل می کنند ما هدف مان این است که در سه روز آینده در این شهرها خانه و خانواده آلوده ای نداشته باشیم. این طرح به ما در شناسایی بیماران و در ایزوله کردن موارد آلوده از غیر آلوده کمک می کند تا بتوانیم سرعت شیوع بیماری را کنترل کنیم. 

 

وزیر بهداشت ادامه داد: تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه مصادف با افزایش سفرها نباشد. ما  یک سال استثنایی در کشور داریم که باید با آن به شکل استثنایی برخورد شود. ما می‌توانیم مقابله کنیم و اگر  رعایت‌ها انجام نشود مدت طولانی با این بیماری همراه خواهیم بود که این ظلم به مردم است. باز هم تا‌کید می‌کنم که مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل اعلام کردیم اما این نباید مساوی با سفرهای مکرر باشد.

 

وی اضافه کرد: زمان کنکور کارشناسی ارشد و دکترا نیز به تعویق افتاد که وزارت علوم زمان آنها را اعلام خواهند کرد. همچنین ایده کنترل ایاب و ذهاب ها را داریم و با کمک استاندارها،نیروی انتظامی سازمان بسیج و بقیه دستگاه‌ها ما به شدت ایاب و ذهاب را کنترل خواهیم کرد. در ورودی و خروجی شهرها اگر به مواردی از مسافرین مشکوک یا آلوده مواجه شویم قطعا آنها را به قرنطینه خواهیم بود و ۱۴ روز در قرنطینه نگه خواهیم داشت.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: قرار شد برای افرادی که دچار ویروس هستند ولی کتمان می کنند یا علائمی دارند بسیجی برای علائم یابی تشکیل دهیم تا آن دسته افرادی که مبتلا شده‌اند ولی کتمان می‌کنند را شناسایی کنیم. کسانی که موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را رعایت نمی کنند و یا از اعلام بیماری خود کتمان می کنند جرایم و مجازاتی را در نظر داریم که کمیته‌ای در این زمینه مقرر شده و در این زمینه گزارش کار خواهد داد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------