کرونا ویروس در دمای 40 درجه از بین نمی‌رود!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در خصوص کرونا ویروس گفت: این ویروس در دمای 40 درجه از بین نمی‌رود بلکه طول عمر آن کم می‌شود. 

به گزارش مهر، پروفسور سید مسعود هوشمند عضو هیأت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در خصوص ویروس کرونا گفت: مطالعات جدیدی که روی ویروس کرونا انجام گرفته نشان می‌دهد که این ویروس حتی می‌تواند تا ۲۸ روز روی سطوح زندگی کند.

 

وی افزود: اگر درجه حرارت بین ۳۰ تا ۴۰ درجه باشد، کرونا ویروس مدت زندگی کمتری خواهد داشت ولی این بدان معنا نیست که در این دما از بین برود.

 

وی گفت: اینکه برخی فکر می‌کنند اگر درجه اتاق ۳۰ درجه باشد کرونا ویروس از بین می‌رود درست نیست. مدت زمان زندگی ویروس کرونا در دمای ۳۰ درجه کمتر می‌شود ولی از بین نمی‌رود.

 

هوشمند خاطرنشان کرد: علاوه بر درجه حرارت، رطوبت ۵۰ درصد باعث می‌شود که طول زندگی ویروس کرونا تا ۳۰ درصد بیشتر شود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری عنوان کرد: کرونا ویروس انسانی در دمای ۲۵ درجه اتاق تا ۹ روز می‌تواند زنده بماند و اگر دمای اتاق را تا ۳۰ درجه و بیشتر افزایش دهیم، طول زندگی آن کمتر می‌شود ولی از بین نمی‌رود. اما از سوی دیگر هر چه دمای اتاق کمتر باشد تا ۲۸ روز می‌تواند زنده بماند.

 

وی تاکید کرد: برای از بین بردن این ویروس می‌توان از مواد ضد عفونی کننده و اتانول ۷۰ درصد و وایتکس استفاده کرد و این مواد می‌تواند ویروس را ظرف یک دقیقه از بین ببرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------