ایجاد بیمارستان صحرایی درمناطقی از یزد/پنج نفر در مشگین‌شهر بر اثر بیماری کرونا جان باختند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,محمدعلی طالبی
استاندار یزد گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستانهای یزد، بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران کرونایی در برخی مناطق یزد ایجاد می شود. 

به گزارش مهر، محمدعلی طالبی در ارتباط اینستاگرامی خود با خبرنگاران اظهار داشت: با رشد مراجعات مردم، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران ⁧کرونا⁩ در استان در حال تکمیل است و استفاده از ظرفیت ⁧بیمارستان صحرایی⁩ و سایر اماکن را در یزد و برخی شهرستان‌ها ضروری کرده است.

 

وی افزود: با صدور چند مجوز دائم و موقت برای واحدهای تولیدکننده مواد ⁧ضدعفونی⁩ و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج استان، شرایط توزیع آن نیز در حال پایدار شدن است.

 

طالبی عنوان کرد: از امروز توزیع ماسک در کل استان صورت گرفته و امکان دسترسی همه مردم فراهم شده ضمن اینکه مواد تولیدی استان با پایین‌ترین نرخ کشوری عرضه می‌شود.

 

استاندار یزد بیان کرد: تولید ماسک در استان به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌شود زیرا تولیدکنندگان استانی مواد اولیه را موظف به تأمین نیاز استان کرده‌ایم.

 

طالبی ادامه داد: توزیع ماسک به صورت رایگان برای شبکه بهداشت و درمان و برخی صنوف آغاز شده و به زودی به صورت بیشتری در دسترس همگانی قرار می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شواهد میدانی حاکی از عدم توجه کافی مردم به ضرورت در خانه ماندن به عنوان بهترین راه پیش‌گیری از این بیماری است که از مردم درخواست می‌کنم به این موضوع توجه کنند زیرا ضریب موفقیت بسیاری از تصمیمات استان در محدودسازی برخی فعالیت‌ها به این رفتار آنها بستگی دارد.

 

وی اظهار داشت: تیم‌های غربال‌گری و مراقبتی در مبادی ورودی مستقرند. امکان بستن استان به جهت مجوزهای مورد نیاز ملی فراهم نیست کما اینکه هیچ استانی هم تاکنون چنین امکانی را نداشته لذا به جای گوش دادن به شایعات و بزرگ‌نمایی حضور مسافران غیربومی، کمک کنیم تا تدابیر پیش‌بینی شده برای جلوگیری از مسافرت به یزد به مرحله اجرا درآید.

 

طالبی افزود: امروز در ستاد استانی، تصمیمات جدیدی برای اعمال برخی سیاست‌های ضروری برای مدیریت بحران کرونا اتخاذ خواهیم کرد که به‌موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

پنج نفر در مشگین‌شهر بر اثر بیماری کرونا جان باختند

فرماندار مشگین‌شهر از جان باختن پنج نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.

 

اکبر صمدی روز  سه‌شنبه گفت:  ۲۰ نفر هم در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

 

به گفته وی ، هم اکنون ۵۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرستان بستری هستند.

 

وی با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان اردبیل بیان کرد: اگر نسبت به جمعیت شهرستان ارزیابی کنیم وضعیت مشگین‌شهر بحرانی‌تر از اردبیل و کل استان هست.

 

صمدی از شهروندان مشگین‌شهر خواست  در این شرایط ویژه که هیچ کاری به جز اقدامات پیشگیرانه و قطع زنجیره شیوع و گسترش این بیماری ممکن نیست، در خانه مانده  و مراقب سلامتی خود و خانواده باشند.

 

در استان اردبیل  با احتساب شهرستان مشگین شهر ۷۲ نفر  به بیماری کرونا مبتلا بوده و تاکنون ۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند . تعداد بیماران مشکوک به کرونا نیز ۱۹۰ نفرذ می‌باشد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در زنجان به ۶۸ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، تاکنون موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان ۶۸ نفر اعلام شده که از این تعداد ۶ نفر جان باختند که یک فوتی مربوط به استان قم است.

 

دکتر پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان، که بصورت ویدئو کنفراس برگزار شد، افزود: خوشبختانه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان کُند بوده و در واقع جهش یافته نیست، هر چند به تدریج در حال افزایش است.

 

وی اضافه کرد: در مورد نظارت در روستاها نیز هر شبکه بهداشتی درمانی و پایگاه‌ها یک جمعیت تحت پوشش دارند که نظارت های لازم را انجام می دهند و هم اکنون با اجرای بسیج ملی کنترل کرونا و اعلام سایت افراد می توانند با مراجعه به این نشانی و پاسخ به چند سوال ساده از وضعیت خود با خبر شوند که در صورت وجود مساله ای راهنمایی لازم از قبیل مراجعه به درمانگاه تعیین شده انجام می گیرد.

 

این مسؤول در ارتباط با کمبود اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا از قبیل ماسک و ژل ضد عفونی کننده در استان نیز ادامه داد: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی با همکاری استانداری تولید و توزیع محصولات بهداشتی را پیگیری می کند و توزیع به صورت سازماندهی شده در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی ها امور به تدریج بهبود خواهد یافت.

 

وجود ۲۰۰ مبتلای به کووید۱۹ در استان سمنان/کمبود اقلام پزشکی نداریم!

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان شمار کل مبتلایان به کروناویروس در این استان را ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

 

حبیب الله خجسته‌پور در نشست کمیته بازرسی و ارزیابی کارگروه مبارزه با کرونا در استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش مسوولان حوزه سلامت و دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود اظهار کرد: در حال حاضر کمبود اقلام پزشکی در بیمارستان‌های استان وجود ندارد.

 

۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا در سقز فوت کردند

فرماندار ویژه سقز از فوت ۲ نفر مشکوک به داشتن ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد و گفت: اکنون آمار فوتی‌ها بخاطر ویروس کرونا در سقز به ۶ نفر رسیده است.

 

کامیل کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ مرد ۶۰ و ۷۰ ساله که قبلا سابقه بیماری داشتند و مشکوک به ویروس کرونا یودند از چند روز پیش در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند که شامگاه دوشنبه در این مرکز درمانی فوت کردند.

 

وی با بیان اینکه تا دیشب ۴ مورد بر اثر مبتلا به ویروس کرونا در سقز فوت شده‌ بودند، افزود: در حال حاضر ۷۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سقز بستری و تحت مراقبت پزشکی هستند ضمن اینکه دیروز هشت نفر دیگر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------