پیشرفت پایدار در توسعه واکسن ویروس کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن
کمیسیون علوم و فناوری شانگهای گفت: توسعه واکسن مبتنی بر mRNA برای معالجه بیماری کووید 19 به طور پیوسته پیشرفت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، کمیسیون علوم و فناوری شانگهای در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: توسعه واکسن مبتنی بر mRNA برای معالجه بیماری کووید 19 به طور پیوسته پیشرفت می‌کند.

 

در حال حاضر، واکسن mRNA در آزمایش‌های اولیه  به منظور سنجش ایمنی و اثربخشی استفاده شده است؛ این واکسن توسط شرکت Stemirna Therapeutics مستقر در شانگهای که یک استارت‌آپ توسعه داروی مبتنی بر فناوری RNA است در شانگهای تولید شده است.

 

به گفته لی Hangwen، رئیس شرکت «Stemirna Therapeutics»، واکسن mRNA جایگزین امیدوار کننده‌ای برای رویکردهای معمول واکسن است.

 

در همین حال، واکسن VLP که دارای ذرات ویروس مانند است، در موش‌ها آنتی بادی‌های خاصی تولید کرده است؛ واکسن VLP اکنون در انستیتو پاستور شانگهای، نخستین موسسه بین المللی تحت آکادمی علوم چین مورد مطالعه قرار دارد.

 

در تلاش برای مبارزه با بیماری همه‌گیر و ترویج تحقیقات علمی، شانگهای 18 وظیفه اضطراری را با محوریت مطالعه تشخیص بالینی، اتیولوژی و اپیدمیولوژی را لازم برشمرد.

 

این کمیسیون همچنین توسعه فناوری‌های جدید مانند 5G، داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی را ارتقاء داده و استفاده از محصولات جدید فناوری از جمله ربات‌ها و تجهیزات پزشکی را در خط مقدم اجرا کرده است.

 

از زمان شیوع COVID-19، تحقیقات علمی در مورد درمان، داروهای مؤثر و واکسن‌ها به یک تلاش جهانی تبدیل شده است.

 

AP نیز روز دوشنبه گزارش داد که آزمایش بالینی یک واکسن کرونا در آمریکا آغاز شده و طی آن چندین جوان سالم دوزهای مخلتفی از واکسن موردنظر را دریافت می‌کنند.

 

ده‌ها شرکت و مؤسسه داخلی و بین‌المللی سرمایه گذاری‌های عظیمی را در ساخت واکسن ایمن و مؤثر برای بیماری COVID-19 انجام داده‌اند.

 

اگرچه عموم مردم واکسنی را می‌خواهند که در نهایت به همه گیری پایان دهد، دانشمندان اظهار می‌کنند واکسن‌ها چندین ماه طول می‌کشد تا به بهره‌برداری برسد، زیرا این ماده مؤثر قبل از استفاده باید تحت آزمایش دقیق قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------