اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تولید پروتئین برای حذف چربی از جریان خون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, پروتئین
اگر چه چربی ماده ای حیاتی برای تولید انرژی در بدن است، اما چربی بیش از حد سلامت انسان را به خطر می اندازد. از همین رو محققان از نوعی پروتئین برای حذف چربی از جریان خون بهره گرفته اند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه سینسیناتی برای حذف تری گلیسیرید خون و کاهش چاقی و مقابله با بیماری های ناشی از آن پروتئینی را تولید کرده اند که این چربی را از جریان خون حذف می کند.

 

چربی دریافت شده در حالت عادی در بافت های مختلف بدن ذخیره می شود، ولی با افزایش میزان آن وارد جریان خون می شود و به مرور زمان باعث چاقی، ابتلا به دیابت و انواع بیماری های قلبی و عروقی می شود. پروتئین Apolipoprotein A۵صش که در کبد تولید می شود، قادر به حذف تری گلیسیرید از بدن است.

 

محققان تا به حال اطلاعات زیادی در مورد ساختار این پروتئین نداشته اند و امیدوارند با افزایش اطلاعات در این زمینه بتوانند از آن برای تولید داروهایی استفاده کنند که چربی را به سرعت از جریان خون حذف کند.

 

آزمایش هایی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد می توان این پروتئین را از طریق باکتری های غیرمضری وارد جریان خون کرد و بدین شیوه تری گلیسیرید خون را پاکسازی کرد. تحقیقات در این زمینه با آزمایش هایی بر روی موش ها نیز در جریان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------