یک‌ نفر بر اثر مصرف الکل در نیشابور جان باخت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مصرف الکل
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی نیشابور به مسمومیت ۹ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون اشاره و بیان کرد: از این تعداد یک نفر فوت کرد و یک نفر به دلیل وخامت حال به مشهد اعزام شد. 

مصطفی افشارنیک روز شنبه جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: یک نفر دیگر از شهروندان دچار مسمومیت با الکل در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان نیشابور با حال عمومی‌ نامساعد بستری است. 

 

وی ادامه داد: این باور غلط که مصرف الکل در پیشگیری و درمان کرونا موثر است سبب می‌شود برخی افراد بخاطر ترس از این بیماری با مصرف الکل جان خود را به خطر بیندازند و امکان دارد با رواج این تفکر اشتباه قربانیان مصرف الکل از کرونا هم بیشتر شود.

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی نیشابور گفت: الکل و مشتقات الکلی هیچ تاثیری بر درمان یا پیشگیری از بیماری کرونا ندارد. افزایش حجم عرضه الکل صنعتی و دسترسی بیشتر به آن موجب سوء استفاده و تاثیرات منفی شده است.

 

وی افزود: سه‌شنبه هفته پیش ۶ نفر به دلیل مصرف الکل در نیشابور دچار مسمومیت شدند اما با وجود توصیه‌ها و اطلاع‌رسانی، سه نفر دیگر هم ظرف روزهای اخیر به دلیل مصرف الکل دچار مسمومیت شدند.

 

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۷۶ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران کرونایی را در خراسان رضوی دارد.

 

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------