نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا نمی‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نوشیدن آب
متخصص عفونی و مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت: تاثیر نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا هیچ مبنا و اساس علمی ندارد. 

دکتر «علیرضا جانبخش» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که بدن برای مبارزه بهتر با کرونا بهتر است کم آب باشد تا از انتشار بیشتر ویروس در بدن پیشگیری شود، افزود: برخی در مقابل معتقدند بدن باید پُرآب باشد تا ویروس را به سمت معده برده و مانع انتشار آن در بدن شود که هر دوی این نظرها صحبت‌های غیر علمی و غیرکارشناسی است.

 

وی افزود: توصیه ما در این روزها نوشیدن آب به میزان همیشگی و در حد نوشیدن هشت لیوان در روز است و نیازی نیست افراد ساعت به ساعت آب بنوشند.

 

این متخصص عفونی در خصوص بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران دارای علائم مشابه آنفلوآنزا نیز توصیه کرد مصرف مایعات بیشتر شده و این مایعات عمدتا به صورت گرم مصرف شود.

 

جانبخش اضافه کرد: این روزها شاهد استفاده از برخی داروهای گیاهی، استفاده خودسرانه از برخی داروها و بخور برخی گیاهان در خانه‌ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا هستیم که هیچ یک سند علمی ندارند.

 

به گفته وی تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و نیز خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه و حفظ فاصله مناسب با افراد دیگر است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از ۲۴ تا ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد که با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

 

کیانوش جهانپور همچنین با اعلام اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: تا روز ۲۵ فروردین، در مجموع چهار هزار و ۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------