۱۰۰ نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شده‌اند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
حدود ۱۰۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که بیماران مبتلا به کرونا را در خراسان رضوی پذیرش می‌کنند تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه تا کنون ابتلای به کرونا در هیچ یک از این افراد منجر به فوت نشده است.

 

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: تلاش خستگی‌ناپذیر تمامی مدافعان سلامت در خراسان رضوی اعم از پزشک، پرستار و سایر کادر درمانی و پشتیبانی در ۵۵ روز شرایط کرونایی ستودنی و قابل تحسین است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر عده‌ای از کادر درمانی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته، عده ای در بیمارستان بستری بوده و برخی دیگر نیز در منازل خود تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جا دارد نام و یاد تمامی مدافعان سلامت و عزیزانی که در این راه مقدس جان خود را در مناطق مختلف کشورمان تقدیم کرده‌اند گرامی بداریم.

بحرینی افزود: مدیریت خوبی در راستای مقابله با کووید ۱۹ در استان شکل گرفت و در همین جا از حمایت‌های نماینده ولی فقیه، استاندار، بسیج جامعه پزشکی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداران و سایر مجموعه‌ها قدردانی می شود.

وی پیاده‌سازی نظام ارجاع الکترونیک و سطح‌بندی مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا، راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت برای تشخیص و پیگیری بیماران مشکوک به کرونا به صورت سرپایی، اختصاص بیمارستان مستقل ویژه بیماران کرونایی و مشارکت بخش خصوصی به عنوان معین و کمک‌رسان به دانشگاه در امر درمان بیماران غیر کرونایی را از اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای مقابله با کرونا برشمرد.

 

او ادامه داد: به دنبال اقدامات انجام شده و با وجود مراجعان بالای مشکوک به کرونا هیچ گونه ازدحامی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد نشد.

 

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

 

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

 

افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

 

  ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------