اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

واکسن چین برای درمان کرونا آماده می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
واکسن ساخت چین برای جلوگیری از کووید 19 ممکن است تا سپتامبر برای استفاده اضطراری آماده شود. 

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تن‌ان، واکسن ساخت چین برای جلوگیری از کووید 19 ممکن است تا سپتامبر برای استفاده اضطراری آماده باشد.

 

با ادامه همه‌گیری کووید19 ، دانشمندان در سراسر جهان مشغول کار بر روی درمان‌های بالقوه و واکسن‌های مؤثر هستند.

 

گائو فو، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) در پاسخ به این سوال که ما چقدر به تولید داروی خاص در برابر COVID-19 نزدیک هستیم؟ گفت: ممکن است یک واکسن ضد کرونا تا سپتامبر آماده استفاده اضطراری باشد.

 

یک گروه تحقیقاتی به رهبری چین به تازگی در یک مطالعه اعلام کرده است که واکسن‌های غیر فعال ساخته شده توسط آنها برای COVID-19 بر روی ماکاک‌ها و سایر گزینه‌های غیر انسانی مانند موش‌ها مؤثر و ایمن هستند.

 

محققان شرکت Sinovac Biotech (یک شرکت خصوصی چینی) دو دوز مختلف از واکسن کووید ۱۹ را به ۸ میمون ماکاک دادند. ۳ هفته بعد ویروس SARS-CoV-۲ به ریه میمون‌ها منتقل شد اما در بدن هیچکدام عفونت وسیع رصد نشد.

 

گائو با بیان اینکه از این واکسن بر روی جمعیت سالم استفاده خواهد شد، ادامه داد: همیشه برای ایجاد واکسن یا داروی خاص زمان لازم است، ما باید اطمینان حاصل کنیم که واکسنی که تولید می‌کنیم ایمن و کارآمد است و واقعاً برای مردم جواب می‌دهد.

 

 وی همچنین اظهار داشت: ممکن است واکسن برای افراد سالم تا اوایل سال آینده آماده شود و همه اینها به پیشرفت واکسن بستگی دارد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------